• tängla

Mola/Druvbörd

Giraffmamman skrev 2013-05-30 23:34:31 följande:
    Hej alla!  Jag lider så när jag ser att det tillkommit fler i denna grupp. Jag har hållt mig borta, levt i förnekelse, men jag tänkte att jag ville uppdatera er. Jag är nu friskförklarad! Inga mer blodprover!!! Därefter påbörjas kampen med att bli gravid och ärligt så rent mentalt var jag inte där.  En del av mig började räkna dagar en annan del av mig kände att jag klarar inte av fler negativa gravtest, Jag skiter i det!!! Sen helt plötsligt så började jag bli yr om dagarna, jag mådde illa och jag tom kräktes! Jag tänkte att det var någon form av psykisk reaktion. Till sist slog mig tanken att jag ej haft mens på länge! Tid på gyn konstaterade graviditet!!! Fullt normal! Ingen mola!  Är nu i vecka 20. Har varit på 5 ultraljud. Allt ser fint ut och nu har det börjat röra sig i magen! 

Så jag vill sända styrke kramar och hopp till er där ute som kämpar! Och håll tummarna att inget annat galet händer plutt*en i magen, för då skiter jag verkligen i det här! Undrar om sjukhuset erbjuder samtalsstöd då? För hitills har de inte gjort det,..

Å vad glad jag blir för din skull :)

Lycka till!!! 
  • tängla

Nu i Aug är det ett år sedan jag opererade bort min mola och det har varit en lång väntan på att få bli gravid igen. Nu är jag där igen att jag har plussat för tre veckor sedan och är så nervös att det ska vara mola igen och ingen bebis.
    På tis den 9/7 ska jag på vul och får då reda på hur det ser ut i magen..Är så himla nervös!!!!

Om allt är som det ska så är jag i V.7+4 idag 

• tängla

V.7+5 idag och igår var jag och gjorde vul och det vissade ett litet foster i magen :)

• tängla
    avenell skrev 2013-07-11 17:14:10 följande:
    Grattis!

Jag opererades för mola för två veckor sedan och det är så roligt att höra om er som har gått vidare från det och väntar barn :) 

Känns mindre jobbigt nu när man vet att den långa väntan är över och att få bli gravid igen. blev gravid snabbt och läkaren var inte så jätte nöjd att jag blev gravid nu innan ett år har gått men tycker själv inte det känns som någon fara då mitt hcg värde gick ner till 2 efter två månader och har legat där hela tiden.

Är iallafall super glad att det var ett foster i magen och önskar er andra lycka till!!
    Jag hade komplett mola.
    Avenell hade du komplett eller partell?? 
  • tängla

fick oxå p-piller utskrivet men hämtade aldrig ut det då jag inte önskade p-piller..vi använde kondom dom gångerna det behövdes.

• tängla

Jag hade komplett mola för 3,5år sedan och jag hade 1års förbud att bli gravid..blev gravid efter 10mån och allt gick jättebra och har idag en frisk och glad kille ????

Svar på tråden Mola/Druvbörd