Mola/Druvbörd
Detta är första gången jag skriver ett inlägg i ett forum. Idag har jag fått det besked som man inte vill ha - partiell druvbörd. Jag känner mig så ledsen, ångestfylld, ensam och hopplös att jag inte riktigt vet vart jag skall vända mig.
Jag känner mig så bitter. Varför skall detta hända mig när risken är så otroligt liten? Jag hade börjat känna mig mycket starkare efter skrapningen och började se hoppfullt på framtiden igen. Såg fram emot att få min mens och därefter komma igång med "barnagörandet". Ja, nu blev det ju tyvärr inte alls så... Känner mig trött på att vara inne i vårdcirkeln och vill inte alls ringa till KK igen. De skrev att jag skall kontakta dem för en telefontid - som att det kan hjälpa. Jag funderar på att istället kontakta min gynekolog för att se om de kanske kan hjälpa mig istället. Saken är den att jag känner att jag inte orkar vara stark, jag är trött på att hålla modet uppe och ringa massa samtal. Samtidigt så vill jag ju ha reda på vilket värde jag har just nu för att på så sätt veta lite mer hur jag ligger till.
Jag har sett att det varit en hel del diskussioner om de 6 månaderna man måste vänta. Men just nu är det så svårt att greppa 6 månader - det är ju så otroligt länge. Jag känner att mitt inlägg är lite osammanhängande men jag återkommer nog lite senare när första chocken har lagt sig.