vanna skrev 2010-08-11 19:44:02 följande:
Tråkigt att höra Flisan .. styrka och mod till dig.
JAG ÄR FRISKFÖRKLARAD!!!!!!!!! Läkaren ringde en dag när jag jobbade .. hade i en annan telefon ett viktigt jobbsamtal, så jag var tvungen att neka två gånger! Sedan ringde det inte mer .. jag jobbade hela kvällen utan att få veta vad doktorn skulle säga .. när jag sedan kom hem vid elva väntade min make på mig vid dörren och gav mig detta glädjande besked!!
Lite konstigt att de sa detta till honom, de brukar ju vara så noga med att berätta för mig .. MEN jag är glad att fått veta
Känns konstigt .. ska jag nu inte ta ngr fler prover alls .. jag hann ju inte svara eftersom jag inte var den som fick samtalet. Hur var det föär er andra som är "friska"?
Det jobbiga är att nu när jag får bli gravid kan jag inte ... jag har inte fått tillbaka min mens ännu. Hur länge tycker ni att jag ska vänta med att söka kvinnokliniken? Jag skrapades 31 januari .. slutade med p-piller i början på maj. Alltså gått 4 månader sedan p-piller..
vanna
Vad skönt att höra Vanna! Hoppas att din mens kommer tillbaka snart :)
I Juli hade det gått 6 månader sen jag skrapades, alltså tyckte jag att graviditetsförbudet uoohävt då, men i slutet av Juli fick jag hem ett brev där det stod att jag ska göra ett sista blodprov i början av Aug och sedan ringer min läkare mig och friskförklarar mig (om värdet fortfarande var bra som det varit under hela tiden).
Jag har inte hört nånting från min läkare än, trots att det snart gått en månad sen jag lämnade blodprovet, men IDAG fick jag ett brev igen där det stod att informationen i förra brevet var felaktigt, att de vill att jag ska ta ytterligare 2 blodproer inom 6 månader, alltså ett var tredje månad för att sedan friskförklaras om de fortfarande ser bra ut..
Tycker det är lite konstigt med tanke på att jag "bara" hade partiell mola och mina värden varit bra sen dag ett efter skrapningen. Men men, det kunde ha varit värre. Lite tråkigt med felaktig information bara..