Mola/Druvbörd
Hej tjejer! Verkar som värsta bästa stödgruppen här... jag kan bara inte motstå era råd och uppmuntrande ord.
Den 30/7 visade gravtestet ett svagt positivt streck. Min första graviditet, allt så nytt, så spännande. Jag insöp informtion men kände mig inte så värst gravid. Jag fick en kraftig blödning utan värk v9 +3, den 21/8. Den 24/8 var jag på vul och då konstaterades missfall. Det kändes tungt men något jag och min sambo skulle övervinna. Har tröttnat stenhårt på att blöda stort som smått under 2 veckors tid. Ytterligare två kraftiga blödningar.
I måndags 6/9 var jag på återbesök med nytt vul. Innehållet i livmodern hade ökat sedan sist och jag bokades in för skrapning som idag. Har kännt mig lite nere men inte kännt värk eller några grav. symptom. Hoppades att allt skulle varit över i måndags men kunde väl aceptera att det idag skulle "over and out". För att kunna gå vidare och snart försöka bli gravida igen.
Innan operationen fick jag veta att läkaren misstänkte Mola. Om jag minns rätt så var Hcb-värdet kring 500 000, 2 veckor efter missfallet vilket tydde på Mola. Efter operationen fick vi veta att läkaren kunde konstatera Mola med blotta ögat. Nu väntar jag på provskaren och uppföljningstider från det sjukhus jag egentligen tillhör.
Känner mig inte så jätteorolig, har inte så mycket funderingar, men mest bekymrad över alla provtagningar eftersom jag är mitt uppe i att avsluta och påbörja jobb de närmaste två månaderna.
Hoppas både kunna få och ge stöd.
Kramar