Inlägg från: Anonym (stinalina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (stinalina)

Mola/Druvbörd

Hej!

Jag hade en partiell mola 2005 och efter kontroller och grav.förbud blev jag sedan gravid och har nu en liten son på 3,5 år. Vi började längta efter ett syskon till honom i våras och i juli blev jag åter gravid. På UL i vecka 6 såg man dock inga hjärljud och idag har jag fått besked om att jag har en NY mola. Känns så orättvist! Risken är så liten och borde inte finnas där! Inte när man gått igenom det tidigare! Nu hoppas jag verkligen att den är godartad! Vet inte vad jag tar mig till annars...

Kram till er andra!

• Anonym (stinalina)

Hej!

Risken för att få ytterligare en mola/druvbörd är liten men ändå förhöjd jämfört med om man aldrig haft det. Jag hade en för 6 år sedan, fick två år senare världens finaste lille son men har nu än en gång fått en mola. Läkarna sa att risken är ca 5 ggr så stor om man haft det tidigare men att det ändå är mycket lite . I de flesta fall finns ingen anledning till att oroa sig och skulle olyckan vara framme så klarar man sig genom det också. Även om man inte tror det innan. Vi blir starka när vi måste... ; )

Lycka till!

Svar på tråden Mola/Druvbörd