Inlägg från: flisan 09 |Visa alla inlägg
  • flisan 09

Mola/Druvbörd

Hallå!

Hoppas att det är ok att jag hoppar in i eran tråd.
    Jag fick diagnosen mola uppkörd i ansiket för exakt 2 v sen.
    Har gått igenom 2 skrapningar och har nu varit på SÖS imorse och lämnat mitt andra blodprov.
    Sitter som förra v som på nålar och väntar på att tele ska ringa.
    Ser att ni pratar om att det finns 2 olika sorters mola.
    Inget min läkare informerat mig om.
    Men det har inte varit tal om några cellgifter,så är då kanske inte en komplett mola?
    Ska höra med läkaren som (förhoppningsvis) ringer upp under dagen.
    Har varit under all kritik med info under dgr som jag var inlagd på SÖS.

Hade aldrig hört talas om mola tidigare.
    Mitt värde förra ons låg på 275. Det var då 1v sen skrapning nr 2.
    Läkaren jag pratade med då hade ingen som helst tid för att snacka då,utan hann bara leverera provsvaret.
    Nu ser det ju olika ut för alla,men finns det någon form av "tabell" hur mkt det ska/bör ligga till efter visst antal v osv?

Stora styrke kramar till er alla "molor"!   Glad

• flisan 09
    vanna skrev 2010-08-11 19:44:02 följande:
    Tråkigt att höra Flisan .. styrka och mod till dig.

JAG ÄR FRISKFÖRKLARAD!!!!!!!!! Läkaren ringde en dag när jag jobbade .. hade i en annan telefon ett viktigt jobbsamtal, så jag var tvungen att neka två gånger! Sedan ringde det inte mer .. jag jobbade hela kvällen utan att få veta vad doktorn skulle säga .. när jag sedan kom hem vid elva väntade min make på mig vid dörren och gav mig detta glädjande besked!!

Lite konstigt att de sa detta till honom, de brukar ju vara så noga med att berätta för mig .. MEN jag är glad att fått vetaGlad

Känns konstigt .. ska jag nu inte ta ngr fler prover alls .. jag hann ju inte svara eftersom jag inte var den som fick samtalet. Hur var det föär er andra som är "friska"?

Det jobbiga är att nu när jag får bli gravid kan jag inte ... jag har inte fått tillbaka min mens ännu. Hur länge tycker ni att  jag ska vänta med att söka kvinnokliniken? Jag skrapades 31 januari .. slutade med p-piller i början på maj. Alltså gått 4 månader sedan p-piller..

vanna
    Åh, vad härligt!!!  Ett stort grattis!!  Glad
  • flisan 09

Själv har jag gått och väntat på att telefonen ska ringa hela dagen.
    När ingen ringt kl 17,så ringde jag till avd.
    Sköterskan som svarade lovade att försöka få tag i en läkare snarast.
    Efter 1tim gått,så ringde jag upp igen.
    Då svarade en annan sköterska. Sa att det varit kaos på avd hela dagen,men skulle söka jourläkaren direkt.
    Lovade att ringa upp och berätta hur det gått.
    Hon ringde efter ett par min och sa att ingen läkare hade tid att prata med mig idag.
    Men jag var så ivrig och låg på,så hon pratade snabbt med läkaren igen och fick godkänt på att lämna ut mitt provsvar.

Dock ska en läkare ringa imorgon för att diskutera svaret och förhoppningsvis ha tid att svara på frågor.
    Hcg hade sjunkit från 275 till 44.
    Blev jätteglad!!!
    Hoppas att läkaren tycker det är tillräckligt.....
    Är ju så novis och oinsatt i allt det här än,så vet inte vad man ska vänta sig.
    Tack för en bra tråd där man kan bläddra tillbaka och få en hel massa info!!!

Svar på tråden Mola/Druvbörd