Inlägg från: Ludvigsmamma |Visa alla inlägg
  • Ludvigsmamma

Mola/Druvbörd

vanna skrev 2010-06-18 16:29:40 följande:
    Men usch vad tråkigt SuperMajjsan! Jag ryser när jag läser. Jag är rädd för att bli gravid och gå och oroa sig för att nåt ska gå fel! Är det vanligt att man får missfall efter mola?

Jag hade beräknad förlossning nu till veckan .. 22a  tror jag ..  deppar nu för tillfället, kanske lite löjligt .. men livet hade kunnat se annorlunda ut än vad det gör!

Nästa prov 7e juli .. fortfarande 1 ggr i månaden! Det betyder väl att jag får förbud i ett år?! Annars borde de kanske glesa ut proverna vid det här laget.

Men nu tänker jag försöka fylla sommaren med annat roligt .. min syster flyttar närmare .. ska på utlandssemester .. ja, man får göra sitt bästa för att fylla tiden med annat. En dag ska jag ha en superstor mage (och inte av fett då :D ) och INGET ska få stoppa mig!!
    Jag mådde också piss dagarna runt det beräknade datumet...men sen försvann all ångest...mitt graviditetsförbuds slut började ju närma sig...det var i slutet av april och nu har jag varit idag och lämnat mitt näst sista prov...jag har tagit en gång i månaden sen de första 8 veckorna efter skrapningen (skrapades första gången 24 nov) så i augusti
     é det fritt fram...=) men ska testas varannan månad tills jag blir gravid..

Slutar nu att använda mitt anonyma namn "Jag med"..

Vi kommer snart att få gå med stoooora magar!!!! Med friska bebisar i!

kram kram
  • Ludvigsmamma

Lämnat sista blodprovet idag..det har varit under 1 nu i några månader...så jag kan inte tro att det har ökat..och då hävs graviditettsförbudet...kan inte fatta att 8 månader har gått sen skrapningen!!! Äntligen!!! Och ni som precis kommit in i den här skiten...tro mig det blir bättre med tiden!!!

Sommarkraaaam!

• Ludvigsmamma
    Epelino skrev 2010-07-26 14:21:28 följande:
    Skit och pannkaka!!
    Efter att ha haft normalt värde sedan sista cellgifterna i mars, tar jag numera ett nytt prov varje månad.
    Fick idag samtal från läkaren om att provet jag tog i Tisdags visade på en stegring igen till 56!!
    Åhhhh, ska detta börja om nu?? Vad är det som händer??? Är det nån annan form av cancer??  Finns det celler som verkligen har överlevt och börjat växa igen??
    Har tagit ett akutprov idag så jag får svar i eftermiddag på om det fortsatt stiga eller inte!! Fortsatt stegring = gynonkologen för bedömning!! Har det sjunkit igen så vet jag faktiskt inte vad dom kommer göra....
    Förbannade skit!!!

Hör av mig senare!!
    Ånej!!!!!! Jag bara ryser!!!! Kraaam!!!
  • Ludvigsmamma
    Epelino skrev 2010-07-26 20:54:23 följande:

Efter lite bråk och tjafs om  av vem och om dom som skulle få lämna ut provsvaren till mig eftersom min läkare gått hem så fick jag höja rösten lite och informera om mitt senaste år och även att jag krävde att få mitt svar idag så fick jag tillslut siffran 130. (Frågade henne om hon kunde gå hem och äta sin middag i lugn och ro och känna sig nöjd med sin dag)
    Typ dubblering på en vecka, hur f*n är det ens möjligt???
    På gynonk när jag blev utskriven sa dom att risken att det skulle blossa upp igen var ca 1%!!!! Så vad är det som händer??? Mitt jäkla sjukdomsförlopp har inte följt några normala tendenser överhuvudtaget!!!
     Jag är så upprörd, arg och självklart livrädd!!
    Nu är det bara att vänta på att nån hör av sig imorn så att vi får veta vad det är som pågår!!

//E

Bra att du stod på dig!!!, men fy fan för att gå och vänta!!!! och jag har full förståelse för att du é upprörd arg och rädd...ring och kräv att få svar imorgon!!!

Kraam igen!
  • Ludvigsmamma
    vanna skrev 2010-08-11 19:44:02 följande:
    Tråkigt att höra Flisan .. styrka och mod till dig.

JAG ÄR FRISKFÖRKLARAD!!!!!!!!! Läkaren ringde en dag när jag jobbade .. hade i en annan telefon ett viktigt jobbsamtal, så jag var tvungen att neka två gånger! Sedan ringde det inte mer .. jag jobbade hela kvällen utan att få veta vad doktorn skulle säga .. när jag sedan kom hem vid elva väntade min make på mig vid dörren och gav mig detta glädjande besked!!

Lite konstigt att de sa detta till honom, de brukar ju vara så noga med att berätta för mig .. MEN jag är glad att fått vetaGlad

Känns konstigt .. ska jag nu inte ta ngr fler prover alls .. jag hann ju inte svara eftersom jag inte var den som fick samtalet. Hur var det föär er andra som är "friska"?

Det jobbiga är att nu när jag får bli gravid kan jag inte ... jag har inte fått tillbaka min mens ännu. Hur länge tycker ni att  jag ska vänta med att söka kvinnokliniken? Jag skrapades 31 januari .. slutade med p-piller i början på maj. Alltså gått 4 månader sedan p-piller..

vanna
    Stort grattis till friskförklaringen!!!

Mitt graviditetsförbud är hävt...(ska endå fortsätta kolla mig varannan månad tills jag blir gravid)och jag var så himla glad över att få börja igen...(tog tid för mig också innan mensen kom...skrapades i nov/dec och mensen kom april)...och så verkar det som jag inte har ägglossning den här månaden...(iaf enligt dessa förbaskade stickor) SUPER IRRITERANDE!!!

Men till din fråga...Ring...alltid bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite!!! Hoppas din mens kommer snart men allra bäst vore ju ett +!!!

Kraaam!
  • Ludvigsmamma
    vanna skrev 2010-08-27 11:56:35 följande:
    ps .. har skapat en ny tråd som heter .. vill bli gravid men kroppen vill inte ..
    kom gärna in och skriv där! Man kan ju åxå säga att den heter . vill bli gravid med DOKTORN vill inte!! =) så har det ju varit ett tag .. nu får ju jag bli gravid MEN kan inte!

Kram på er!
    Vad jobbigt för dig Vanna!!!!! Vet paniken då min mens inte kom tillbaka direkt efter skrapningen efter molan...det tog fyra månader men det var så psykiskt påfrestande. hoppas din kommer tillbaka snart!  
    Mitt förbud hävdes för en månad sen och vi har börjat att försöka få vår efterlängtade tvåa...men inte än...hoppas snart...man har ju väntat länge nu....

Kram på er alla och lycka till med + alla ni som fått förbudet hävt!
  • Ludvigsmamma
    vanna skrev 2010-08-31 20:33:12 följande:
    verkligen tråkigt Shirin! men jag blev mer förvånad än glad då jag friskförklarades .. för till mig sa de precis så att det skulle glesas ut succesivt och att jag skulle ta två prover sista halvåret med! Men nu behöver jag inte följas upp alls?! Min mens lyser med sin frånvaro =( nästa vecka har jag bokat en telefontid med läkaren .. ska samla alla mina frågetecken och peppra henne =)

kram
    Ja nu får de faktiskt kolla upp dig!!!!!!!! Kraaam!
  • Ludvigsmamma

Shirin- Prata med läkarna, min läkare tyckte att det bästa vore om jag inte blev gravid innan januari, men jag sa att mina prover har varit jätte bra och då gick han med på att häva förbudet  efter 8 månader från skrapningarna...däremot ska jag ta prov varannan månad i 6 månader till eller tills jag blir gravid (sista provet blir i januari) Hade också partiell mola.
    Lycka till!

• Ludvigsmamma

Min mola upptäcktes på rutin ultraljudet i vecka 18. Jag blödde 2 veckor efter första skrapningen av min mola..gjorde ett vul (min läkare gjorde vul vid varje provtagning under de 8 första veckorna för att ha koll på att livmodern drog ihop sig) då läkaren såg att de inte fått bort all mola vävnad så då skrapades jag igen sen tog det 4 månader innan min mens kom igång.

Jag har heller inte hört 1,5 år, låter länge...har hört samma sak som anonym skräpmola!

Stå på er alla medsystrar!!!

Vanna- Stort grattis till beskedet och hoppas innerligt att din mens kommer igång snart!!!

Kraam!

Svar på tråden Mola/Druvbörd