Inlägg från: Anonym (orosmolnet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orosmolnet)

Mola/Druvbörd

Hej alla!
    Mitt grav. förbud efter min kompletta mola gick nyligen ut. Nu blev jag gravid igen och självklart oroar jag mig inför om det skulle vara en mola igen. Det får bara inte ske!! dagen för VUL kommer vara den värsta och förhoppningsvis också den bästa dagen. Jag ringde idag och bokade tid... sköterskan jag pratade med sa att man inte ens alltid följer upp tidigare molapatienter med ett tidigt VUL i kommande graviditet eftersom det var så ovanligt att den kommer igen. Det gav lite tröst... typ 3 veckor kvar till kollen. Fy vilken hemsk väntan!

• Anonym (orosmolnet)

Jag vet inget om hur många VUL/UL man ska få göra.. men antar att det skiljer sig lite åt beroende på vilket sjukhus man tillhör och så.. min tidigare läkare sa iaf att han tyckte man kunde göra några extra koller för VÅR skull. Men just nu känns ju endast den första kollen vilkig, så man får veta...
    tänk om man kunde få veta ett säkert tecken på om det är en riktig graviditet eller en mola...jag kände mig ju jättegravid då och det gör jag ju nu också..

• Anonym (orosmolnet)

Jag undrar hur det går för dig  -Kommer igen-? Ringde du och bokade tid för VUL?? Jag är själv jättenervös och känner precis som du. jag börjar inbilla mig och känna efter att denna grav är likadan som förra. alltså att detta också skulle skita sig... fyyy.

• Anonym (orosmolnet)

Denna dag har varit en av de värsta och bästa någonsin för mig...Hade fått lite ljusbruna flytningar så fick åka in på ett tidigt VUL pga min tidigare kompletta mola. Oron jag har känt inför kollen var sjukligt jobbig. fick prata med kvinnoklinikens kurator innan för att ens orka med undersökningen, var helt övertygad om en mola igen.

Kom just därifrån. Vilken lättnad att se en normal graviditet växa i mig. Väldigt tidigt dock, men man såg hjärtat picka. trodde aldrig jag skulle få uppleva detta.

Jag beklagar superM, jag hade gjort precis som dig och åkt utomlands och gjort allt det man inte gör som gravid. Sen ta nya tag. jag önskar er lycka till i fortsättningen!

• Anonym (orosmolnet)

epelino, jag skulle gärna läsa din blogg, men den är låst..

Svar på tråden Mola/Druvbörd