Anonym (skitmola) skrev 2010-04-13 16:29:15 följande:
Hej! Just nu ligger mitt värde på 2500. Min behandling går i 14 dagars cykler så det är bara att räkna efter och man hamnar på ca 20 veckor till. Men det kan ju gå snabbare eller långsammare.... Jag får methotrexate och daktinomycin men sist hade mina värden inte halverats och nu har de bokat en sängplats till nästa behandling om 14 dgr och vill lägga in mig i tre dagar och ge mig starkare gift. De ville lägga in mig redan igår egentligen men jag kom överrens med doktorn att prova en till av gamla kuren först. Jag håller tummarna för att set fungerar denna gången.Pralinbiten: hoppas, hoppas det är en bebis!
Hej!
Visst var det väll så att du fortfarande fick methotrexatet i tablettform?
Jag fick också i 14 dagars cykler, jag skulle ha legat inne 3 dagar från början, men så kom de/vi på att de "stopptabletter" caliumfolinat man ska ta dag var
12:e timme efter droppet, kunde jag likabra ta hemma själv så slapp jag ligga kvar. Om du får samma behandling så borde det ju funka för dig också.
När jag väl fick methotrexate och daktinomycin direkt i picclinen så sjönk värdena rätt bra, provet jag tog 1 vecka efter behandlingen hade det inte hänt så mycket, ibland hade värdet stigit, men så provet jag tog dagen innan nästa behandling skulle starta så hade det alltid sjunkit.
Allt kommer gå fint!!
Kram E