Mola/Druvbörd
Louise - din beskrivning av hur molan uppstår är precis vad jag hört också.
Tyvärr funkar man ju så att man vill ha ett absolut svar på varför detta händer och om det är nåt man påverkat själv. Man tänker tillbaka på om man gjort nåt avvikande. Det där med influensavaccinet har jag inte tänkt på tidigare men jag tog sprutan när jag var i vecka 6 ungefär. Men nu tror jag som sagt inte att sånt framkallar en mola.
Jag fick inte heller någon blödning utan fick bara besked vid första ultraljudet att det helt enkelt var tomt. Gjorde medicinsk abort för att få ut allting och först en månad efter det, när de analyserat missfallet, fick jag besked om mola.
Fattar fortfarande inte varför inte någon läkare någonstans på vägen nämner att det finns något som heter mola och att det kunde handla om det? Hade vi tackat nej till att få missfallet analyserat, hade jag ju inte blivit diagnostiserad och fått rätt behandling!?
Imorgon ska jag lämna blodprov igen. Sist hade det sjunkit från 66 till 32.
Jag mår hyfsat bra i övrigt. Som någon skrev tidigare - vardagen rullar på och det är mycket med molor, jobb, försöker renovera lite hemma... Sen har vi vår lilla tvååriga tjej som inte låter oss tycka synd om oss själva. Man blir påmind om att man trots allt redan är väldigt välsignad.
Men sorgen kommer över en ibland och jag håller med om att det är viktigt att tillåta sig att sörja.
Nu vill jag bara "få tillbaka min kropp"! Jag känner mig jättekonstig i humöret, känslig och lättirriterad. Svårt att veta vad som är situationen i stort, hcg-värde och p-piller...
Sen är jag också irriterad över att kroppen rent fysiskt är helt ur form. Tycker inte det är ytligt att känna så, det påverkar ju hela välbefinnandet och när man nu blivit "blåst på konfekten" så vill man ju gärna bli av med extrakilona och få känna sig så normal som möjligt igen.
Håhåjaja, mycket ska vi stå ut med, tjejer...