Vad ska ni äta i dag 25
Har sjuka barn hemma och en gubbe som inte gör annat än ränner så jag vägrar laga mat idag. Gubben får köpa med kina hem innan han drar vidare igen.
Har sjuka barn hemma och en gubbe som inte gör annat än ränner så jag vägrar laga mat idag. Gubben får köpa med kina hem innan han drar vidare igen.
Till lunch åt vi matlåda:
Pastatacogratäng
Kände för att prova något nytt idag så då testade vi det här receptet. Gjorde några mindre ändringar, men det blev jättegott. Och det var snabblagat och enkelt!
Bulgarisk korvgryta med ris
http://www.matklubben.se/recept/bulgarisk_korvgryta_48110.html
Lunch: Rester av den bulgariska korvgrytan och ris.
Middag: Gulaschgryta & ris för oss vuxna. Ska iväg och handla, så sonen får nog McD, kanske han äter ngt också
Fredag= tacos
Lunch: Bulgarisk korvgryta & ris
Middag: Kycklingfilé, crisscuts & tzatziki. Äppelpaj med vaniljsås till efterrätt.
Blev pannkakor till lunch.
Vet inte vad vi ska äta till middag då ingen av oss är överdrivet hungrig. Blir nog bara fil & smörgås eller liknande.
Spaghetti och upptinad köttfärssås då jag fortfarande är sjuk.
Här blev det hemmagjorda fiskpinnar i havreklipanering, grönsaker, olika såser och grova korvbröd/hamburgerbröd, då vi hade det kvar. Lika bra annars blir det bara liggande. Trodde ungarna skulle vara lite skeptiska men det gick ner Och gubben tyckte det var riktigt gott
Kan ju tipsa att tzatziki och ris är riktigt gott till dessa fiskpinnar, om det är någon som inte testat den kombon förut Jag gillar inte fisk men de här är riktigt goda
Lunch: Ris, fiskpinnar & tzatziki
Middag: Köttfärssås & spaghetti