Inlägg från: Nialex |Visa alla inlägg
  • Nialex

Vad ska ni äta i dag 25

Har sjuka barn hemma och en gubbe som inte gör annat än ränner så jag vägrar laga mat idag. Gubben får köpa med kina hem innan han drar vidare igen. 

• Nialex

Lunch: Rester av den bulgariska korvgrytan och ris.

Middag: Gulaschgryta & ris för oss vuxna. Ska iväg och handla, så sonen får nog McD, kanske han äter ngt också 

• Nialex

Lunch: Bulgarisk korvgryta & ris

Middag: Kycklingfilé, crisscuts & tzatziki. Äppelpaj med vaniljsås till efterrätt.

• Nialex

Blev pannkakor till lunch.

Vet inte vad vi ska äta till middag då ingen av oss är överdrivet hungrig. Blir nog bara fil & smörgås eller liknande. 

• Nialex
    Mammasklumpar skrev 2010-10-14 13:48:28 följande:
    Någon halvtråkig korvgryta tror jag... Maken kommer hem sent.. då tryter fantasin och lusten.
    Gör bulgarisk korvgryta. Supersnabbt och enkelt  
  • Nialex

Här blev det hemmagjorda fiskpinnar i havreklipanering, grönsaker, olika såser och grova korvbröd/hamburgerbröd, då vi hade det kvar. Lika bra annars blir det bara liggande. Trodde ungarna skulle vara lite skeptiska men det gick ner Och gubben tyckte det var riktigt gott

Kan ju tipsa att tzatziki och ris är riktigt gott till dessa fiskpinnar, om det är någon som inte testat den kombon förut Jag gillar inte fisk men de här är riktigt goda 

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25