Inlägg från: Nialex |Visa alla inlägg
  • Nialex

Vad ska ni äta i dag 25

Lunch blev varm kycklingmacka på Java & pastasallad åt sonen. Gubben var hemma & gjorde en tradarmacka till sig. Tanken är att vi ska äta falukorv till middag Mor min skulle grilla, så det blev jag också sugen på, så nu klurar jag på grillad falukorv och potatismos, men tvekar om mannen vill släpa ut grillen för lite falukorv

• Nialex

Mumu: Jag gillade inte heller köttfärssås förut, men sen provade jag att göra en nyttigare variant med massor av grönsaker. Och nu älskar hela familjen köttfärssås Min son på 2 år, som är en riktig matvägrare föredrar den nyttigare varianten.

• Nialex

Lunch: Grillad benfri fläskkotlett & ris med tzatziki. Barnen får välja mellan det & korv med bröd. Grönsaker. Jordgubbar & glass. De stod utanför IKEA och sålde. Hade man IKEA Family-kortet fick man köpa 3 frpk för 59:- Och det var mina favoriter, de små belgiska. Mums! Middag: Ingen aning då vi åker till några vänner.

• Nialex

Pastapyttipanna blev det till lunch. Middag blir nog bara mackor eller något då man & barn är ute och flänger.

• Nialex

Lunch: Biffstroganoff & ris

Middag: Grillkorv och spaghetti, då vi åt sen lunch och ingen är hungrig, men sonen behöver äta en gång till.

• Nialex

Spaghetti och köttfärssås med röda linser

• Nialex

Åt sen lunch då sonen sov ovanligt länge, men klurar på våfflor till kvällsmat, istället för middag. Se om det går bättre den här gången. Sist tvärfastnade de i våffeljärnet.

• Nialex

Lunch: Köttbullar & makaroner

Middag: Flintastek, ris och tzatziki. Korv & hembakade korvbröd (första gången)

Nu blir det jordgubbar doppade i smält choklad Fonduegrytan är vår mest använda bröllopspresent och den kom från makens jobb  

• Nialex

Ris & grillad flintastek blev det här. 

• Nialex

Är dödstrött idag & sugen på sötsur sås, så gubben är & hämtar friterad kyckling, ris och så såsen:)

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25