Inlägg från: Milkina cerka |Visa alla inlägg
  • Milkina cerka

Vad ska ni äta i dag 25

Fläskfilégryta med grönpeppar, charlottenlök o. grädde i såsen, klyftpotatis med skalen kvar o. en sallad

*´¨`*Se! Kvällningen kommer purpurmjuk för att i höjden lyfta stjärnehimlens duk*´¨`*
  • Milkina cerka

Lunch - Fläskfilégrytan från igår men m. ris till, sallad

Middag - Panerad fisk, färskpotatis o. citronsås, grönsaker.

*´¨`*Se! Kvällningen kommer purpurmjuk för att i höjden lyfta stjärnehimlens duk*´¨`*
  • Milkina cerka

Lunch - Panerad fisk, färskpotatis o. citronsås från igår, gröna ärtor till idag

Middag - Hamburgare i bröd m. div tillbehör(ost, gurka, bostongurka,tomatskivor, annanasskivor osv.), potatisklyftor

• Milkina cerka

Korv stroganoff, ris och sallad åt vi idag. 

*´¨`* J a, jag ignorerar dig om jag inte svarar dig!*´¨`*
  • Milkina cerka

Midsommarmat
     - Tre sorters sill, färskpotatis m. dill, gräddfil m. gräslök, ägghalvor m. ishavsrom, dill o. en snutt citron
    Barnen fick för en gångs skull annan mat, korv med bröd enl. önskemål, alla fick jordgubbar m. socker o. grädde till efterrätt.
    *´¨`* J a, jag ignorerar dig om jag inte svarar dig!*´¨`*
  • Milkina cerka

Halstrad laxfilé, kokt potatis, citron- o. vitvinssås med en sallad till.

• Milkina cerka

Parisare m. div. tillbehör o. strips till det

Pannkakor med jordgubbar o. grädde har jag lovat dem senare när de blir hungriga igen(hoppas att jag orkar att stå o. steka dem i värmen.

• Milkina cerka

Lunch - Lasagne efter önskemål från lilla dottern

Middag - Tacos med tillbehör efter önskemål från sonen

..det är så det blir när mamma har idé-torka Obestämd

• Milkina cerka

Lunch blev Minestronesoppa, några olika sorters bröd, smör o. pålägg.

Middag, jag kommer steka eller koka korv efter hemmavarande barnets önskemål, servera potatisklyftor med skalen kvar till o. ngn form av grönsaker o. ketchup.

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25