Vad ska ni äta i dag 25
Idag blir det Fisk-i-paket! Gjord på Lax, torskrygg, potatis, morötter, palsternacka och dill!! Mums!!
Idag blir det Fisk-i-paket! Gjord på Lax, torskrygg, potatis, morötter, palsternacka och dill!! Mums!!
Idag blir det söndagmiddag hos mina föräldrar.
Det blir renskavgryta!
idag blir det nog kyckling, ris, currysås och morötter....
till lunch blev det makaroner och köttbullar till dottern och gårdagens rester till mig (fiskbullar)
Ikväll blir det kyckling med ris och currysås.
Här blev det en av dotterns (2.5 år) favoriter: Broccolipasta!
idag blir det Tex-Mex lasagne
Idag testar vi korv och rotsaksgryta som jag hittade hos Kryddburken.....
Citronfiskpinnar med hemmagjord potatismos, kokta morötter och gräslökssås
Potatisbullar, bacon och lingonsylt
Pasta med kassler och broccolisås
Lunch: Raggmunk med bacon och lingon
Middag: fiskbullar, ris och morötter
Lunch: Rester från gårdagen, fiskbullar med bulgur, morötter.
Middag: Tänkte försöka mig på att göra en köttfärssoppa...hittade ett recept på nätet, så vi får se om det blir ätbart
Jag försöker utöka vårt register på rätter här hemma, som ensamstående mamma så har jag inte mycket tid efter jobb så nu under mammaledigheten försöker jag testa olika rätter för att komma på rätter som vi kan äta sen när jag jobbar...
Jag vill ju laga bra mat till barnen men vill ju inte att det ska ta så mycket tid på vardagarna..
Lunch: Jag och dottern (2,5år) lyxade till det med Kräftpaté med romsås, smaskens tycker dottern!
Middag: Pasta med Kyckling i en smarrig sås med paprika och lök.
Till lunch idag blir det rester från gårdagens middag; världens godaste köttfärssoppa med potatis och morötter med smak av timjan och citron.
Till kvällsmat ska jag testa göra wallenbergare på lax.....med potatismos, ärtor och lite skirat smör....