Posh Foxy Baby skrev 2010-03-30 16:07:38 följande:
Märkligt, här har jag en vän i samma sits och tänkte lägga ut en tråd eller surfa lite på åtgärder andra fått. Svårt att bara finnas där där jag också försöker bli gravid och inte har samma problem med missfall som min vän har. Man vill gärna "ge nåt tips", hjälpa på nåt vis men jag antar att det bara sabbar egentligen. Hon är snart 37, får missfall i tidig vecka konstant men blir gravid väldigt lätt. Proverna visade allt normalt så läkaren har inte gett de någon hjälp. Det är skumt tycker jag. Senast idag fick hon ytterligare ett missfall direkt efter att ha fått svaga pluss i två dar. Finns det verkligen inget att göra för människor i deras sits? Läkaren var makalös, tyckte de kunde väl bara ta och adoptera då om de så gärna ville ha barn...
Jag har haft tre jättetidiga misfall och ett sent MA och får Levaxin,Trombyl och progesteron och ska få Fragmin nästa gång jag är gravid och passerar BIM. Finns fler mediciner som kan hjälpa också så att hänvisa till adoption är både empatilöst och okunnigt.
Tips är ofta välmenat,men har man haft missfal och pratat me dläkare vet man själv ganska bar vad man gäller. Och ibland-säkert inte du dock!- kommer folk med så dumma tips också så man blir bara arg och ledsen och då är det bättre att bara lyssna.
Klaraah skrev 2010-03-31 14:36:33 följande:
Jag är 40 och då är ju missfallsrisken 40-50 procent. Äggen blir sämre helt enkelt. Sen är det tydligen viktigt att ha sex ofta när man skapar barn, för då är det friska, fräscha spermier hela tiden. Känner en tjej som bara fick missfall och som sen fick tvillingar vid 43. Kämpa på!
Framförallt kan det vara svårare att bli gravid av gammal sperma. Sex bara för att flera dar innan äl är det bästa och sen varannan dag under hela äl-veckan enligt min gynläkare. Härligt med din solskenshistoria!! Det inger hopp!