• Pimpinellan

min kompis får bara missfall hela tiden!

De har antagligen fått göra en missfallsutredning p.g.a missfallen och därmed fått medicinsk hjälp. kan bero på en kombination av ålder eller brist på något,svårt att säga. Du själv kan inget annat göra än att finnas där. Lyssna,inte ge goda råd, utan bara finnas till. Har du själv barn så tänk på att inte beklaga dig inför henne,det kan såra. Fråga försiktigt hur de ska göra nu i fortsättningen,men låt henne styra samtalen. Vore bra med fler kompisar som du!

• Pimpinellan
    Posh Foxy Baby skrev 2010-03-30 16:07:38 följande:
    Märkligt, här har jag en vän i samma sits och tänkte lägga ut en tråd eller surfa lite på åtgärder andra fått. Svårt att bara finnas där där jag också försöker bli gravid och inte har samma problem med missfall som min vän har. Man vill gärna "ge nåt tips", hjälpa på nåt vis men jag antar att det bara sabbar egentligen. Hon är snart 37, får missfall i tidig vecka konstant men blir gravid väldigt lätt. Proverna visade allt normalt så läkaren har inte gett de någon hjälp. Det är skumt tycker jag. Senast idag fick hon ytterligare ett missfall direkt efter att ha fått svaga pluss i två dar. Finns det verkligen inget att göra för människor i deras sits? Läkaren var makalös, tyckte de kunde väl bara ta och adoptera då om de så gärna ville ha barn...
    Jag har haft tre jättetidiga misfall och ett sent MA och får Levaxin,Trombyl och progesteron och ska få Fragmin nästa gång jag är gravid och passerar BIM. Finns fler mediciner som kan hjälpa också så att hänvisa till adoption är både empatilöst och okunnigt.

Tips är ofta välmenat,men har man haft missfal och pratat me dläkare vet man själv ganska bar vad man gäller. Och ibland-säkert inte du dock!- kommer folk med så dumma tips också så man blir bara arg och ledsen och då är det bättre att bara lyssna.
    Klaraah skrev 2010-03-31 14:36:33 följande:
    Jag är 40 och då är ju missfallsrisken 40-50 procent. Äggen blir sämre helt enkelt. Sen är det tydligen viktigt att ha sex ofta när man skapar barn, för då är det friska, fräscha spermier hela tiden. Känner en tjej som bara fick missfall och som sen fick tvillingar vid 43. Kämpa på!
    Framförallt kan det vara svårare att bli gravid av gammal sperma. Sex bara för att flera dar innan äl är det bästa och sen varannan dag under hela äl-veckan enligt min gynläkare. Härligt med din solskenshistoria!! Det inger hopp!
  • Pimpinellan

Fanns en som hette typ Dr Anozy-stoooor reservation för stavningen! Tror dock han slutat.

• Pimpinellan
    Posh Foxy Baby skrev 2010-03-31 18:28:43 följande:
    Aha..
    Bor hon åt Jönköpingshållet kan jag rekommendera min egen läkare.
  • Pimpinellan
    Posh Foxy Baby skrev 2010-03-31 18:47:11 följande:
    Vi bor alltså i Stockholm. Men som sagt, var hon inne på Borås så varför inte Jönköping.
    Posh Foxy Baby skrev 2010-03-31 18:46:32 följande:
    Hon är nog villig att åka till månen om det skulle krävas ;) Frågan är om man är tillåten att välja hur man vill även om det är privat?Och tack gärna tar jag din rekommendation och vidarebefodrar!
    Det kanske var den läkaren hon hört talas om? Annars borde det ju finnas flera privata gynläkare i Sthlm-området dit hon kan gå. Alla som gör ÄD går ju privat så fråga hos dem kanske-i deras tråd menar jag? Annars heter min klinik Gallerians läkarmottagning i Jkpng.
  • Pimpinellan
    Posh Foxy Baby skrev 2010-03-31 18:54:38 följande:
    Tack för tipset! Jag ska framföra detta så får hon undersöka saken själv. Finns det flera olika läkare på din mottagning annars om det är så att hon trots allt vill åka dit bort och höra sig för?
    Min läkare är ensam,men det finns två andra privata klinikeri J-ing också. Tycker dock min är klart bäst!
Svar på tråden min kompis får bara missfall hela tiden!