Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

BF i början av december -10

Jag hänger med er!! Plussade just! Tog en billig-sticka-test igår som visade svagt rosa, men jag var rädd att det var ett spökstreck så jag köpte ett cb digital som visade Gravid 1-2
    Har räknat ut att BF blir 5 december!

Jag gick upp samtidigt som sambon 05.40 för både han och jag ska jobba idag men han skulle åka tidigare. Sprang in och gjorde testet, kom ut och höll testet bakom ryggen.
    Frågade om vilken hand, han tog rätt och fick testet. Kollade koncentrerat och sa: Åhhh, har du en liten i magen? *puss och kram*.
    Han trodde jag hade något otrevligt att berätta om badrummet då vi haft problem med avloppen! Det här var ju bra mkt trevligare!

• ÄlskarMina
    När ringer ni MVC? Så att du skulle vänta ngn vecka thatisgreat och du skulle ringa agda8. Gjorde du det sen?
    Jag ringer redan nu i mitten av veckan pga jag ska ha extra koll denna grav. (blodproppar i förra grav.)
    Minns att det var så roligt att gå på MVC-kontrollerna! Men nu kommer jag inte kunna gå ner dit bara då jag nu bor 3mil från närmaste..suck!

Hur länge hade ni försökt? Här blev det tredje gången gillt!
  • ÄlskarMina

Idag ringde jag MVC! Hon gratta mig till graviditeten och vi pratade om min förra grav. med alla proppar jag hade då. Så hon tyckte jag kunde komma på ett tidigt hälsosamtal redan nästa onsdag! Och dagen efter där skulle hon prata med spec.läkaren som tyvärr hade fullt upp den dagen och inte kunde ta emot mig då. Så skulle den se till att jag få komma snart till en annan spec.läkare på annan ort för att sätta in åtgärder. Men först efter att hon "konstaterat" graviditeten, som hon uttryckte sig. Är ett VUL då antar jag. Men det dröjer minst 2veckor iaf..

Spännande att det drar igång snart!

Har inte berättat för ngn än, så än sålänge är det bara sambons och min hemlighet. (o ja, ni på FL också )

• ÄlskarMina

Stoffe76 - BF 02/12/2010 (2:a barnet, första -06)

thatisgreat - BF 02/12/2010 (2:a barnet, första -09)
    linn78 - BF 4/12/2010 (2:a barnet, första-08)
    Karin Hanna - BF 05/12/2010 (första barnet)
    Leyabeyer - BF 05/12/2010 (första barnet)
    ÄlskarNova - BF 05/12/2010 (andra barnet, första -04)
    LillSnurr82- BF 09/12/2010 (första barnet)
  • ÄlskarMina

shit vad jag är svullen om magen! :-O Tycker det är jobbigt och känns som om "alla ser" att man är gravid. Men det gör de förstår inte..men man tycker nästan det iaf. haha!
    Ringde idag till min syster som är den första som fått reda på det nu. Hon blev så glad och tycker det är roligt att det bara skiljer 6 grav.veckor mellan oss.
    Nästa helg ska vi berätta för våra föräldrar!

• ÄlskarMina
    linn78 skrev 2010-04-02 21:56:42 följande:
    Jag räknar ner dagarna till vul 19/4. Sen är nästa nedräkning rul som borde bli någon gång i början på juli. Jag vill sätta igång och shoppa och fixa men vill gärna ha reda på kön då vi har 30 miljoner kläder efter sonen (har fått ärva efter 3 kompisar) men inte ett enda rosa plagg om det skulle bli en liten tös. jag är inte alls fixerad vid pojk och flicksaker/färger men något rosa borde väl ändå finnas till en flicka=)
    Visst är det kul att shoppa till bebis! Jag köpte när vi började bebisverkstan i januari en tummenfilt och påslakanset. Det var så fint och blev som en morot så att säga. Går och tittar på de ibland och drömmer mig bort tills jag har den lill* i min famn.
    Tänker nog köpa lite saker pö om pö som kan vara bra att ha sen oavsett kön och även om allt inte går vägen så måste man ju lyckas nångång? och då behövs ju grejerna.

vet att jag vill ha en bärsjal denna gång och tänker slå till om jag hittar en fin på tradera till ett bra pris.
    Det här med vagn tror jag vi har fördel av att vi har rean i höst om man vill få den lite billigare och inte bryr sig om att det inte är -11:ans årsmodell. Vet vilken vagn jag vill ha redan..
Svar på tråden BF i början av december -10