Inlägg från: Anonym (Inlägg 183) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inlägg 183)

Tråden för familjehem/jourfamiljer/ kontaktfamiljer

Jag skrev inlägg 183. Förlåt, var snurrig då jag tänkte först att jag skulle starta en egen tråd om detta. Självklart är jag INTE trådstartaren. Ursäkta än en gång!

• Anonym (Inlägg 183)
    Helgona skrev 2010-08-13 15:24:19 följande:
    Det är sällan de biologiska mor/far föräldrarna beviljas att bli kontaktfamilj. För att de "ska" finnas där som avlastning ändå. De ska liksom göra det av kärlek och inte begära pengar för det...
    Sedan är frågan om avståndet är för långt .

Men ja det görs en utredning av kontaktfamiljen, inte lika utförlig som om man ska bli familjehem, men dock.

Men det kanske är lite speciellt eftersom din dotter är autistisk...prova ;)
    Anonym (lillebror) skrev 2010-08-14 09:43:58 följande:
    men klart släkten kan bli kontaktfamilj... där vi går e de jättevanligt iaf!!!! dom tycker de e mycket bättre med släkt än med utomstående!
    Tack så mycket för era svar! Då ska vi definitivt gå vidare med det så får vi hoppas kommunen är med på noterna. Är det vår kommun som bestämmer eller den som mina föräldrar bor i förresten eller tar de beslutet ihop? Antar att det är vår men har aldrig varit med om detta, därav min fråga. Tacksam för svar igen.
Svar på tråden Tråden för familjehem/jourfamiljer/ kontaktfamiljer