Inlägg från: Anonym (Linnea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linnea)

Tråden för familjehem/jourfamiljer/ kontaktfamiljer

susanna Eklund skrev 2010-04-22 10:04:24 följande:
    Har hon ny pappa så  brukar barnet få vara kvar hos föräldrarna så länge de nu orkar
    Det är INTE min erfarenhet. I samtliga fall jag känner till (utom ett enda) har biomamman INTE fått behålla nästa barn heller.
    Jag vet familjer (mammor) som fått både 3 o 4 barn placerade, en del faktikt alla sina sju barn, ett efter ett alltefter de fötts....
    Många av de här kvinnorna (förståndshandikappade, psykiskt sjuka, missbrukare eller allmänt trasiga efter en egen miserabel uppväxt...)  söker bekräftelse och uppmärksamhet och använder sina graviditeter och förlossningar för detta ändamål. Nånstans inom sig vet de att de förlorar barnen, ändå föder de barn efter barn... Och samhället har i stort sett inget sätt att stoppa dem.
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Så småningom) skrev 2010-11-06 23:59:49 följande:
    Hej! Vi har satt bollen i rullning och anmält intresse till två kommuner ang. kontaktfamiljsuppdrag, men börjar mer och mer kännas som att det kan landa i att vi anmäler intresse som familjehem också/istället. Försöker läsa på så mycket det går. Vad är bäst att jobba för som "nybörjarfamilj", kommun eller organisation?
    Organisation, helt klart!
  • Anonym (Linnea)
    Anonym skrev 2010-12-22 15:48:59 följande:
    Förmodligen, men jag lider med de barn som skulle ha en mkt bättre jul i sina egna hem!
    Om inte om hade funnits...så hade vi kanske inte behövts...
Svar på tråden Tråden för familjehem/jourfamiljer/ kontaktfamiljer