Inlägg från: Anonym (Sarah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sarah)

Tråden för familjehem/jourfamiljer/ kontaktfamiljer

Hej alla kunniga..=)

Har följt eran trådar ett par månader, kanske tom år faktiskt medans jag och min sambo blivit utredda som kontaktfamilj.
    I januari ringde dom och sa att vi va godkännda, de va inte så positiva från början då jag bara är 23 (,22 då) min sambo 35. Men att allt nu va godkännt och att de skulle höra av sig när de trodde att de hade nåt som passade oss.

Vi har inga barn sen tidigare och bor i en stor trea...

Nu till vårt "problem" jag har blivit gravid och vi är så klart jätte glada trots att de inte va planerat än på något år...
    Vi vill bägge fortsätta med kontaktfamiljskapet, om de finns något för oss men får inget svar från soc, jag har skickat mail (då dom sagt att de är så de helst vill bli kontaktade) och ringt ett par ggr men utan svar.
    Skickade ett mail till och frågade om de fått de första då jag skrev redan i de första att jag väntade på svar.

Nån som vet hur de tänker?

Tack på förhand!!

Kram
    S & E

• Anonym (Sarah)
    Hej alla kunniga..=)

Har följt eran trådar ett par månader, kanske tom år faktiskt medans jag och min sambo blivit utredda som kontaktfamilj.
    I januari ringde dom och sa att vi va godkännda, de va inte så positiva från början då jag bara är 23 (,22 då) min sambo 35. Men att allt nu va godkännt och att de skulle höra av sig när de trodde att de hade nåt som passade oss.

Vi har inga barn sen tidigare och bor i en stor trea...

Nu till vårt "problem" jag har blivit gravid och vi är så klart jätte glada trots att de inte va planerat än på något år...
    Vi vill bägge fortsätta med kontaktfamiljskapet, om de finns något för oss men får inget svar från soc, jag har skickat mail (då dom sagt att de är så de helst vill bli kontaktade) och ringt ett par ggr men utan svar.
    Skickade ett mail till och frågade om de fått de första då jag skrev redan i de första att jag väntade på svar.

Nån som vet hur de tänker?

Tack på förhand!!

Kram
    S & E
  • Anonym (Sarah)

jag va 22 när vi tog första kontakten med soc, 23 när vi blir godkännda och nu 24 och fortfarande inte fått nått uppdrag, inte nåt som passat oss säger dom med ringde nyss och frågade om vi vill vara jourhem också då jag är mamma ledig nu....

• Anonym (Sarah)
    Anonym (AnnaoM) skrev 2010-09-10 10:45:24 följande:
    okej. Får jag fråga lite mer? =)
    Eftersom ni var rätt unga, hur blev ni bemötta? Har ni inte fått uppdrag pga att  de sagt att de tycker ni är för unga för placering?, det inte finns några barn som behöver hjälpen? eller att ni gav ett väldigt specifikt "medgivande" så att de inte "kommit in" barn som passar in på er mall?

Jag är 20 år nu, pluggar till sjuksyrra och mannen min jobbar. Skulle vilja ansöka när jag är färdig syrra om 2 år (är då 22,5). 

Intressant att se att de fanns andra yngre som ansökt.
    Vi blev  bra bemötta absolut, min sambo är dock 11 år äldre än jag de kanske spelade in med såklart....
    Hon gjorde klart för oss att de bara väntar på nåt uppdrag som passade vår familj, nu har vi precis fått vårt första barn själva så nu avvaktar vi lite!
  • Anonym (Sarah)
    Anonym (Mia) skrev 2010-10-12 23:48:35 följande:
    Är det bara jag som reagerar över att familjehemmet använde utegångsförbud som bestraffningsmetod?! Hur kan ni bestraffa på det sättet? Så himla kränkande! Jag skulle inte vilja att någon annan gav mitt barn ett sådant straff.

Syssar ni andra familjehem med sådant också?

Blir så arg!
    Tror du inte de placerade barnen hade fått känslan att -jag kan göra va jag vill de är ändå ingen som bryr sig.
    om de hade helt andra regler än biobarnen?
Svar på tråden Tråden för familjehem/jourfamiljer/ kontaktfamiljer