Inlägg från: Gosemysan |Visa alla inlägg
  • Gosemysan

Hjärtfokus/Golfbollar

Hej! Jag har idag fått veta att det finns "vita bollar" i hjärtat. Det hittades också cystor i hjärnan. Då man hittat 2 olika markörer så rekommenderas FVP för att utesluta kromosomavvikelser. Har fått tid om 1 v. Vi hade 1/4616 på kub testet. Jag är i v 15 och är förstås jätte orolig just nu. Har du fått reda på nått mera?

• Gosemysan

Det ska jag göra om jag komme rihåg, får svar tidigast 3/5.

• Gosemysan

Hej! Fick svar på snabbtestet idag, inga kromosomavvikelser funna!!! :))) Får slutgiltigt svar om 2 v.

• Gosemysan

Jätte skönt. Har kollat runt och frågat runt lite ang ultraljudsmarkörer. De kan försvinna av sig själv och så är fallet oftast men det kan också innebära risk för kromosomfel. Har man bara en markör tex bollar i hjärtat så anses risken minimal. Har även pratat med min mamma som är bvc sköterska och hon är inte ett dugg orolig för avvikelser på hjärtat eftersom läkarna i sverige idag är otroligt skickliga på foster/barnhjärtan. Du ska se att allt går bra för er, jag ska hålla mina tummar för säkerhetsskull bara.

• Gosemysan

Hej! Fick slutgiltigt besked idag på FVP:et. Inga avvikelser funna :) Har dessutom fått veta att det är en tjej vi väntar. Kram

Svar på tråden Hjärtfokus/Golfbollar