Inlägg från: Pandan82 |Visa alla inlägg
  • Pandan82

Göteborgare diskuterar vidare kring barnlängtan/graviditet +allt annat mellan himmel och jord 2

SunnyDay skrev 2010-04-04 20:40:34 följande:
    Jag bor typ mellan axel och marklandsgatan, haha, ja det är verkligen samma hoods =) Tyvärr finns det ju inte så mkt trevliga fika-ställen där i närheten... Vi kanske ska satsa på nånstans i linné istället, det är ju inte så långt...
    Pethrelita skrev 2010-04-05 09:24:39 följande:
    Ja eftersom det är en vanlig jobbdag så är det väl bäst att träffas inne i stan, Linné är ju mysigt och har många fik.Fru R; Vi har också en liten tjej som fullkomligt älskar att ut och cykla och springer gärna runt med sin cykelhjälm på inomhus i tid och otid.
    Då kan vi väl bestämma att det blir i Linné{#lang_emotions_smile} Nån som vet ett bra café?
    Tid? Ni som inte pluggar eller är lediga, när slutar ni? Jag slutar kl två, kan även gå kl ett. Sen är hela eftermiddagen fri{#lang_emotions_smile}
  • Pandan82
    Fru R skrev 2010-04-05 10:14:00 följande:
    Fik i Linné är inget jag kan heller, men det finns väl ett Condecco där, men mysigt vet jag inte om jag kan kalla det,,,, Kan sluta vid 16.
    Pethrelita skrev 2010-04-05 10:08:35 följande:
    Jag kan tidigast vid 16 eftersom lilltjejen är hemma och maken jobbar. Någon annan får komma med förslag på ställe för jag kan inte namnen, är ingen stammis på fiken på Linné precis.
    Hahaha! (Fnissade både högt och länge när jag läste detta, vi verkar vara ute och trampa utanför våra vanliga element..){#lang_emotions_laughing} 
    Är det någon som kan nått mysigt fik på något annat ställe i stan då?
  • Pandan82
    prickigkatt skrev 2010-04-05 10:46:04 följande:
    Tänkte fråga er vad ni har för vagnar eller vilken ni funderat på att köpa?Först var jag inne på en urban jungle för min bror har en sån, tyckte den verkade smidig. Men nu är jag lite inne på en Brio Go eller Sing eftersom man kan sätta fast babyskyddet i dem.. men det är ju värsta djunglen...
    Vi brukar också spana på vagnar ibland, fast vi inte heller är gravida (och har inga barn sen tidigare heller för den delen) och jag kan bara instämma i att det är en djungel. Pust, man blir ju alldeles svettig bara av att tänka på det! Vi tycker också att Brio Sing verkar bra, dels för att man kan ha babyskyddet i den och dels för att gullungen sitter ganska högt upp i den (kanske inte det bästa för vältrisken kan jag tro) men det är skönt för mig som är lite längre än snittet, att slippa vika sig dubbelvikt stup i kvarten.
  • Pandan82
    Fru R skrev 2010-04-05 12:42:12 följande:
    Men det måste väll ändå finnas något ställe!! Ska vi inte säga att vi träffas vid Linneplatsen och sedan gå ihop till något ställe??
    Låter som en genialisk plan!{#lang_emotions_laughing}

Idag intäffade en personlig tragedi, knappen på fjärrkontrollen hoppade in i själva fjärrisen. Den där viktigaste knappen ni vet med ett plus och ett minus på som man använder för att gå upp eller ner en kanal.
    När jag satt där och förbannade världen högt för mig själv så hörde jag min man fnissa åt mig!!!! Han nämnde någonting om att det nog var slitage! Jag är världsmästare på att zappa, zappar jämt i reklampauser, medan min man knappt vet vad den där viktiga knappen är till för. Om vi ser en film och jag zappar över och går på toa då kan han ropa och undra vart filmen tog vägen.
    Knappen går förvisso fortfarande att använda, men den känns inte "rätt" längre.
    Jag tycker inte han har någon rätt till att kränka mig på detta yttersta sätt. Om det inte vore för min skicklighet så skulle han aldrig få uppleva konsten av att se tre filmer samtidigt!
  • Pandan82

Vaknade kallsvettig i morse! Hade en riktig mardröm!{#lang_emotions_surprised}
    Drömde om när vi ska mötas vid Linné och att jag när jag kliver av spårvagnen fastnar i dörren och sedan ramlar raklång på marken. På andra sidan spåret står alla ni och bara kollar på mig som att jag är ett riktigt freak!
    Haha, det ligger lite oroad sanningshalt i det hela, jag är nämligen EXTREMT klumpig. Jag är en sån som glömmer att öppna munnen när jag dricker och i stället häller allt i knät osv. Hoppas ni har överseende för sånt beteende{#lang_emotions_embarassed}
    En annan specialare är att slå min man i sömnen....

• Pandan82

Kan ju tillägga att jag nästan aldrig åker spårvagn heller, bara det är ett stressmoment! Hjärnan förvandlas till en gammal pensionärs som inte har en aning om vart man går på eller hur man gör för att betala! (tack du store för sms-biljett)
    Och ungefär när dörrarna stängs så kommer jag på att jag lider av äckelmani på äckliga offentliga platser, så som spårvagnar och jag lovar mig själv att aldrig åka vagn igen!
    Jag vet inte om jag bara har otur när jag väl åker eller om det alltid står en skrikandes alkolist på varje vagn...

• Pandan82
    Makane skrev 2010-04-06 13:21:33 följande:
    Hej tjejer! Hoppas att er påsk varit härlig.Vi har haft en fantastisk påsk! På självaste påskdagen den 4/4 bestämde sig lilla Elin för att komma ut till oss. Eller lilla och lilla, 4440 g (ja tjejen verkar gilla fyror!!) och 51 cm lång. Dessutom kom hon med ena armbågen först så hon var lite seg att trycka ut, men det krävdes ändå bara 10 min krystning. Hon är en kopia av storasyster och naturligtvis världens finaste! Hoppas ni får en mysig träff. Jag hänger gärna på i framtiden. :)
    Men vad underbart att höra att lillan hade vett på att komma ut!{#lang_emotions_smile} (man började ju äna undra där ett tag! Du måste ha en supermysig livmoder!)
    En liten Elin!{#lang_emotions_smile} Jättefint!
    Jag är helt med på att hon är världens finaste, tills jag får egna barn (fast har jag fått min mammas hormoner så kommer jag tycka att mina ungar är fula som stryk när de tittar ut{#lang_emotions_tongue_out} min mamma asgarvade när min bror kom ut och undrade om man egentligen kunde se så där ful ut och ha en sån stor näsa när man är nyfödd. Hon har berättat att hon möttes av väldigt arga blickar från barnmorskorna.)

Det där med armbågen lät mindre kul, men det är alltid bra att ha en hållhake på barn som man kan hota dem med när de är mindra söta! (För hon gjorde det ju bergis med flit{#lang_emotions_tongue_out})

Vill bara avsluta med ett jättegrattis till dig och det grymt bra jobb du har gjort!
    Med tanke på att dina barn är världens vackraste så måste ni ju vara världens vackraste familj!{#lang_emotions_laughing}
  • Pandan82
    Pethrelita skrev 2010-04-06 13:24:21 följande:
    Ja usch fy, finns många knepiga människor på spårvagnen. Jag avskyr att åka kommunalt men eftersom jag inte sett till att få tummen ur får jag allt nöja med mig det, även om jag äcklas av alla säten och vissa medresenärer. Men i Sthlm är passagerarna aningen knepigare än här, där har man råkat ut för en gubbe som skulle döda alla som satt i vagnen, han var väldigt hotfull och hemsk och en annan gång var det en psyko som satt mitt emot mig och trampade mig på fötterna. Flyttade jag på mina fötter så gled han allt djupare ner i sitt säte för att nå mina fötter. haaha nu kan jag skratta åt det men då var jag livrädd. Det var dessutom fullt på vagnen så jag kunde inte ta mig därifrån heller.
    Hahaha!!{#lang_emotions_smile}
    Förstår att det inte var någon specillt kul upplevelse när du satt där på vagnen, men hjälp vad kul det var att läsa om!{#lang_emotions_laughing}
  • Pandan82
    Pethrelita skrev 2010-04-06 13:24:21 följande:
    Ja usch fy, finns många knepiga människor på spårvagnen. Jag avskyr att åka kommunalt men eftersom jag inte sett till att få tummen ur får jag allt nöja med mig det, även om jag äcklas av alla säten och vissa medresenärer. Men i Sthlm är passagerarna aningen knepigare än här, där har man råkat ut för en gubbe som skulle döda alla som satt i vagnen, han var väldigt hotfull och hemsk och en annan gång var det en psyko som satt mitt emot mig och trampade mig på fötterna. Flyttade jag på mina fötter så gled han allt djupare ner i sitt säte för att nå mina fötter. haaha nu kan jag skratta åt det men då var jag livrädd. Det var dessutom fullt på vagnen så jag kunde inte ta mig därifrån heller.
    Jag bara måste berätta det här meningslösa: Jag läste upp detta inlägg för min man och vi har båda skrattat riktigt, RIKTIGT rejält! (jag har legat dubbelvikt över stolen, fått kramp i magen och gråtit en skvätt)
    Min man berättade om när han för första gången skulle ta "tuben" i Sthlm och det första som möter honom innanför dörrarna är en grovarbetarman (dvs, en lång man med breda axlar, stora händer, ja ni fattar) som var klädd i kvinnokläder! Inklusive nagelack och hela kittet! Min man sa dock att han hade mansskor, men det tror han berodde på att han hade storlek gigantikum och att det inte fanns kvinnoskor i hans storlek!
    Det bästa är ändå att det inte var någon kvällsvagn, utan en som gick kl 7 på morronen en vanlig regnig torsdag! (Kanske på väg hem efter ett lyckat napp på "lillördag") Haha!
    Nu fattar jag ju att om man har tråkigt nån dag så ska man dra till huvudstaden!{#lang_emotions_laughing}
  • Pandan82
    Fru R skrev 2010-04-06 20:16:27 följande:
    Sitter själv i soffan och tittar på kanal 5 och dating in the dark. Fasen va roligt!! Men lugn Pandan, jag är ensam ikväll och snart sätter jag på Sagan om ringen och suktar efter de snygga killarna där!!
    Ooooooops!
    Min man tyckte just att jag var lite ofräsch vid frukostbordet (jo, vi sitter båda med varsin dator vid bordet för att umgås utan datorer känns lite väl omodernt och nära på nått vis, med massa otäck ögonkontakt och sånt tjafs), iallafall, jag dreglade när jag bet i mackan precis när jag läste ditt inlägg om att du ska se sagan om ringen. Hela filmen spelades då revy för mig (givetvis snabbspolade jag alla delar med Frodo och Sam. Tack någon för "Skip" knappen) och klumpig som jag är till min natur så kunde jag lätt bortförklara det hela med att lägga huvudet på sne och bara ytterligare bekräfta min klumpighet, han skulle aldrig kunna ana vad för bilder som rörde sig i huvudet på mig som utlöste denna dregelattack!{#lang_emotions_tongue_out}
Svar på tråden Göteborgare diskuterar vidare kring barnlängtan/graviditet +allt annat mellan himmel och jord 2