Inlägg från: thomasmamma |Visa alla inlägg
  • thomasmamma

jag vill ha barn igen..

Hej ! Jag är en 20 årig tjej som har en son på 1 år i maj. Min sambo är från Guinea och har precis gått klart SFI. Han ska utbilda sig på komvux i hösten.
    Jag tog studenten precis då sonen föddes. Vi lever just nu på försörjingsstöd och till hösten ska vi båda plugga så då blir det CSN-lån.
    I januari åt jag minipiller och blev gravid ändå, fick missfall..
    Efter det kan jag inte tänka på något annat än att jag vill ha ett till barn. Jag vet att det inte är det bästa i situationen vi lever i nu men jag mår dåligt över missfallet. Jag ville inte ha ett till barn nu men när jag kände glädjen över att ha ett liv i magen så slutar huvudet tänka, då tänker hjärtat i stället.

Är det ingen som är eller har varit i samma situation som mig?

• Svar på tråden jag vill ha barn igen..
  • thomasmamma
    latina02 skrev 2010-03-23 09:27:47 följande:
    nej ha inte varit i din sits.. har själv 2 barn är oxå 20 år men ja rekomendera ju att få ordning på ekonomin först kanske..
    härligt att vara ung mamma och ha ekonomi :)
  • thomasmamma
    MariaKsk88 skrev 2010-03-23 09:30:36 följande:
    Vi är i samma situation, jag vill också ha ett till barn, men det är inte rätt mot barnet att behöva leva på försörjningsstöd.. om du RÅKAT bli gravid så är det en sak, det blev vi och det använder jag gärna mina skattepengar till.. men inte så kul att behöva betala för folk som skaffar barn utan att kunna betala för sig. Dessutom blir det säkert jättejobbigt för er (inte bara ekonomiskt) och som jag skrev förut är det inte rätt mot barnet. Jobba ett tag så du kan få föräldrapenning istället, det räcker med 8 månader tror jag så har du rätt till föräldrapenning.
    precis, det är helt rätt. så tänker jag också. kommer självklart inte få ett till barn nu, vill bara prata av mig lite om hur jag känner.
    det är ju varken rätt mot som du säger skattebetalare eller mot barnet, det i magen och det man har sedan tidigare.
    jag får försöka se framåt och sluta tänka på missfallet. önskar att de aldrig hänt... :(
    Man vill ju vara en bra förälder och som jag och min sambo sa, nästa gång det blir att planera barn så vill vi bara ha positiva tankar.. inte vara rädd hur vi ska klara ekonomin och sånt.
    ska sätta in spiral på måndag, längtar! då slipper jag oroa mig varje månad också.
Svar på tråden jag vill ha barn igen..