• Preppy

Matvägran på "riktigt", del 13

Skumboll: Så skönt att höra!

• Preppy

Skumboll: håller självklart tummarna. Kan säga att A spydde en del efter båda sina op. Inte bara av narkosen utan även sen. Tror de förklarade med att man trots allt irriterar slemmhinnan och då bildas tadam slem! Hoppas att det är bara det. Annars brukar ju rota och kräksjuka vara något man får i bagaget från sjukan.

• Preppy

Carro: Stort grattis! Blir så glad när jag läser, och lite stolt att du ville berätta för oss. KRAM

Skumboll: Jädrans infektion. Den ska bort! Vi hade lite strul ett tag men det jag tyckte var jobbigt var granulom. Det har dock gett med sig nu men det tog ett år. Hoppas att allt blir perfekt nu!

Alla andra: Kram till er med. Måste sova nu!

• Preppy

Skumboll: Ja vad ska man säga. Suck
    Vi ska söka avlösare nu men jag känner att det är jobbigt.

Igår drog jag iväg med fullastad vagn till en kompis för att grilla. Vi var fem vuxna och 10 barn. Den andra familjen som kom hade med sig sina fyra hundar, behöver jag tillägga att A är livrädd för hundar......det blev en ganska jobbig kväll. Var ju ensam där då maken jobbar. Ena mannen i gänget är jätteförtjust i A så han gick iväg och lekte lite med honom så att jag han äta lite i alla fall. Sen satt A i mitt knä och när han sen skulle iväg så sa mannen: "vad är det här?" Jo det var Abbes knapp som låg i gräset. AAAAAAHHHhhhh hur länge har den varit ute??? I med A i vagnen, ropa till tjejerna: "Mamma kommer snart måste sätta i en ny knaaaaappppp". Löpa hem, paniken är stor. Lyckades trycka i den nya med lite grimaser från A. Tillbaka till festen och hjärtat i halsgropen. Tur att vi bara har ca 300 meter till kompisarna.

• Preppy

michiara: Ja eller hur! Utan bil och allt. Första gången jag tog ett glas vin på nästan ett år. DÅ LOSSNAR KNAPPEN.

Skumboll: Du är så gullig som orkar bry dig fast ni har det så risigt nu. Tack!
    Jag har ju inte varit med om knapp som inte läkt. PEG:en var ju ett stort monster med en stor platta inne i magen. Det var ju heller inga stygn i "hålet" heller. Fattar att du oroar dig. Vår knapp lossnade för att ballongen var trasig, det kan tydligen hända. Om inte ballongen går sönder tror jag dock att det är mycket ovanligt att den åker ut. När han är helt läkt är det nog ingen fara. Vi tejpar förresten fast vår slang på natten:
    Kopplar in i knappen. Stoppar slangen i blöjan så att bara kopplingen sticker upp. Tejpar fast den i blöjkanten med leukoplast. Tar på pyjamasbralla och tejpar även där. Då har man lite skydd mot att all kraft ska dra i knappen om han snurrar som en tok.

• Preppy

Tack Mickis!
    Jo ballongen blev helt sned när jag testade att blåsa upp den tappade knappen och det sprutade ut vatten från andra sidan.
    Vilket gulligt litet djur du har köpt förresten. Blir lite sugen.....

Urk och fy, nu väntar vi på nya resultat från kromosomanalyser. Denna gången försäkrade de om att allt skulle kollas. Orkar inte med denna väntan igen. Läkaren trodde att det var något som låg i samma grupp som tex Noonans och några till. Känns inget vidare att de tror att något är fel på lillen även om jag tror det själv. Är liksom mer ok att jag tänker det, inte andra. Blev jätteledsen när hon med hundarna ansåg att han verkade ha asbergers eller autism. Visst har vi också tänkt tanken när han beter sig skumt men som sagt det är svårt att höra andra säga det.
    Glasögonen går dock bättre än väntat. Han har haft dem på ett par timmar per dag nu och ser ut som en liten uggla. De sitter inte så bra men det är svårt att justera när han är så skrajsen hos optikern. Vi tar det i små små steg.

Nu har jag börjat behandla svampen i munnen med bikarbonat och vatten istället för den där medicinen from hell som de dumma läkarna envisas med. På två veckor med mycostatin blev han bara sämre. Nu på tre dagar med huskur som faktiskt accepteras så är han redan mycket bättre. Han har druckit saft och läsk!!!!! Ätit tre ostkrokar och smakat på en massa mer. Som en helt ny grabb. Fatta att de missade detta fast jag sa att jag trodde han hade svamp. Nio månader utan att öppna munnenSkrikandes. Han har heller inte kräkts på flera dagar och verkar inte må så dåligt heller. Kan ju bero på att han är friskare än på länge också.

Stackars lilla storasyster på 5 år hade ingen rolig natt. Vaknad och vrålade så högt så högt. Vi fick ge allt smärtstillande vi hade för att hon skulle kunna lugna sig. Örat gjorde ont och tillslut slocknade hon. På morgonen var hon jätteglad och lugn, örat fullt med blod. Hennes trummhinna sprack alltså i natt. Lilla vännen min......Nu får hon det goooda kåvepeninet. MUMS!

• Preppy

skruttan: Men åhh så typiskt. De känner på sig när det är något på g och blir sjuka. Grattis.

En dum en: Vår A har haft jättesvårt att byta till gympaskor. Han har svårt att byta jacka och glasögonen som ska på är ett h-vete. A gillar att träffa folk ibland. Han hatar dock mycket folk på en gång och om människor kastar sig på honom. Han blir hysterisk och rädd och jag fattar inte varför folk inte kan respektera och läsa hans signaler. Känns ibland som att de blir sura när de inte kan hälsa och gulla med honom direkt. Fatta att ni måste vänta tills han känner sig trygg och känner er lite.....???dumskallar! (Det sa jag till alla som tror att man kan gå fram och klappa en unge utan att de känner varandra)
    Han är dock jättesocial med familj och vänner. Han har också tappat ord men jag tror det beror på maten eller ev annan diagnos.

Nu har A börjat kräkas igen. Vi fick nästan två veckor utan kräk men inatt var det igång igen. Jag är så trött på detta. Hur många madrasser ska han fullkomligt kräka sönder, varför kan de bara skriva ut skydd till inkontinenta??? Morr morr morr

Skumboll: Hur går det med dagisjakten. Jag blev så sur när vi insåg att resursen inte alls var på halvtid utan bara till måltider. Fattar att du är jättearg och jättetrött. Var ska du få energi till att bråka? Jag skulle nog inte orka mer om jag var du men du verkar vara gjord av annat virke!!!!

mickis: Fy tusan vad läskigt! Vi hade jordbävning här om kvällen. Hela huset skakade faktiskt. Lät som ett flygplan var på väg in ihuset.

KRAM!

• Preppy
    Ja, jag är intresserad av en träff i Hagaparken, (Om någon har förslag på datum får ni gärna skriva det efter ert namn nedan):

Skumboll
    Michiara
    Solstrålen76
    Piiiip
  • Preppy

Verkar vara en hederlig kräksjuka denna gång. Tycker dock att systrarna borde börja hulka snart då....den som väntar på något gott!!!
    Lillstackarn har 39 graders feber och ligger mest och fladdrar med ögonen. Måste förbi och inhandla resorb (finns ju bara vuxenvarianten nu) och lite annat idag. Fick äntligen kräklakan utskrivet, problemet är bara att det tar 5 arbetsdagar att få hem dem till apoteket. Suck, vill ha dem NNNNNUUUU!!!

• Preppy

Tack Skumboll och Michiara KräksGlad

bubbla: Nu har jag inte sett dem ännu men typ ett flergångsskydd som de som kissar på sig kan få utskrivet. Har morrat om att det verkar omöjligt att få någon hjälp med sånt. Borde ju fatta att det är lika jobbigt med nedkräkta som nedkissade sängar. Hör av mig när vi testat!

Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13