Inlägg från: En Dum En |Visa alla inlägg
  • En Dum En

Matvägran på "riktigt", del 13

Skumboll skrev 2010-06-02 08:17:01 följande:
    Jag uppdaterar! Tar datorn med mig, finns ju inget värre än att sitta och göra ingenting på sjukhus. Urk!
    Hur gick det med skolinspektionen förresten?
    Jag har mailat dit och blivit kontaktad av en kvinna så nu ska jag fylla i en anmälan om vad som hänt och skicka in. Även om dom knappt kommer få en tillsägelse vill jag markera att det dom gjorde inte var ok.
  • En Dum En

Hur går det Skumboll? Jag var på gastro idag kl 13 och jag tänkte att jag kanske ser er nånstans men det gjorde jag inte (vet inte hur ni ser ut heller   )

• En Dum En

Oj tre timmar. Tog längre än jag trodde i alla fall.
    Pumpa honom full med mat nu

• En Dum En

Jag sitter i soffan och har ställt fram en skål med jordnötsringar. E kommer ut ur sitt rum och står och fingrar lite på dom i några sekunder och sen stoppar han en i munnen och sväljer!!!! Han har ätit 7-8 stycken nu!! Jag är i chock!!! Han står och lutar sig mot mina ben och äter och sväljer. Han har bara sugit på ost förut. Jag kan ärligt säga att såhär mycket har han aldrig ätit i hela sitt liv. Jag känner mig nästan nervös. Han brukar få panik när han får den här konsistensen i munnen.
    Naturligtvis står storebror brevid och "förstör". Han försöker ta skålen så E inte får några och håller händerna över. Jag blir vansinnig!! Men om jag börjar bråka nu kommer storebror börja gallskrika och bli hysterisk och då kommer E nog sluta äta ändå.
    Han har bara druckit ca 2,5 dl mjölk per dygn i en månad snart så det här var en glad överraskning!!

• En Dum En

Skumboll: vilka idioter. Jag förstår precis hur du känner att det finns vissa man absolut inte skulle lämna sina barn till. E hamnade ju på en avdelning först där jag kände att jag fick panik. Jag ville inte att 2 20-åriga ointresserade tjejer skulle ta hand om honom. Det gick inte att få ögonkontakt med dom och dom stod på gården och snackade skit om mig (!!!). Vad i helvete liksom.
    Vad ska du göra nu? Ha honom hemma tills du hittar ett bättre alternativ? Varför får han inte gå på dagis i en annan kommun?

• En Dum En

Här är det lika sävligt som vanligt. E äter lite fil och gräddfil men det handlar om teskedar. Vi ska få hjälp av nåt som heter mellanvården i alla fall. Det är nån från bup i bromma som ska komma hem till oss och titta på när E äter (eller struntar i att äta snarare). Det ska bli spännande.

• En Dum En

Skumboll: finns det olika grader på autism? Jag tänkte att eftersom det tog 2,5 år för Simon att få sin diagnos så måste han ha en väldigt "lätt" form om det nu finns en sådan? Jag vet inget alls om det här. Man såg Rainman när man var liten och trodde att alla autistiska var så. (om det nu var det han hade i filmen....) På korten som du haft på Simon ser han ut som vilket barn som helst. Jag trodde autistiska barn var inåtvända men jag kanske hade fel?

• En Dum En

Jag har undrat många gånger om E har autism. Läkare och psykologer som tittat på honom varje vecka i över ett år tror inte att han har autism. Och psykologen (din favvo) sa att man ofta får en känsla från att barnen är spädisar att något är fel. Det har jag aldrig känt men han gör vissa konstiga saker ibland. Jag vet inte om han bara är "normal" men har lite skumma grejer för sig eller om nåt verkligen är fel.
    När anade ni att nåt inte stämde med S?

Är det bara jag som kollar på Greys?

• En Dum En

Först och främst är det hans konstiga förhållande till mat.
    Sen är han väldigt bestämd. Jag vet inte om det är 2-års trots eller nåt annat. Han har svårt att byta från tex vinterjacka till vårjacka. Han vill inte byta skor. Han kan vara svår att få ögonkontakt med, men det känns mer som han nonchalerar mig med flit. Han pratar inte. Kan bara säga mamma och pappa i princip.

Men sen är han väldigt kramig och vill sitta i knät. Han pekar och vill visa mig saker. Han leker jättebra med andra barn.

Jag har läst massa sidor om barnautism. Ibland blir jag lugnad och tänker att han har absolut inte autism. Sen läser jag en annan sida och där stod det att barn med autism "tappar ord" och förut kunde han typ 8 ord. Nu bara 2...

• En Dum En

Han förstår allt jag säger och är jätteduktig på att lägga tex pussel. Han lägger pussel som är från 3 + fast han precis fyllt 2.

Jag vet inte om jag letar fel men jag är lite orolig.
    Han kan få psykbryt om hans mjölk inte står på rätt plats eller om osten öppnas fel. Jag hoppas han bara är trotsig och extra sur för att han är hungrig.

Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13