Matvägran på "riktigt", del 13
Vi går på gastro på Astrid. Ni?
Usch vad dåligt det går för alla just nu verkar det som....här står det helt still. Jag kommer ingenvart. E äter sina ostar och mjölk. Vissa dagar gråter han och kinkar i mååånga timmar för att han är så hungrig men ändå vägrar han äta. Hur länge är det försvarbart att svälta honom????? Han får i sig precis så han överlever men så ska väl inte livet vara?
Sofia: jag beklagar er sorg ur djupet av mitt hjärta. Jag visste inte att det var så illa. Lycka till med lillasyster. Kram.
Tanterna på min stadsdelsförvaltning "hotade" med att han kunde hamna långt bort osv med platsgarantin.
Mitt stora problem är att inget dagis verkar intresserad av E. Jag känner mig motarbetad överallt. Nu blir jag tvungen att sätta honom på ett dagis jag egentligen inte vill ha. Och där får han inte komma på besök (fast psykologen tycker att det vore bra) och sånt. Dom krånglar och drar ut på allt. Känns som dom inte vill ha honom och försöker få mig att tröttna.
E kommer börja på samma dagis som sin storebror men jag ville egentligen inte ha honom där. Grupperna är på 18 barn / 3 personal och jag var inte så jätteimponerad av personalen. Avdelningen han hamnade på först var hemsk!! Där jobbade 2 unga tjejer som var helt ointresserade av E (jag var där och presenterade oss), det gick inte att få ögonkontakt med dom utan dom stod och suckade och pillade sig i håret. När jag var där för att hämta storebror stod dom och pekade på mig och viskade (???). Jättemärkliga människor. Nu får han byta till en annan avdelning där personalen är äldre och erfarnare. Jag tror det kommer funka men jag ville verkligen ha honom på dagiset jag hittade där dom hade andra matvägrare. Det som gör mig mest förbannad är att dom vägrar ge honom en plats utan anledning. Det fanns en ledig plats men han får den inte!! Det passar att TA platser fast man inte får men man kan inte göra ett undantag åt andra hållet.
Ja han ska börja på en avdelning för 1-3 år. Han kommer då vara nästan 2,5 år. Han börjar mitten av augusti.
Skolinspektionen säger du. Är det nån speciell avdelning beroende på var man bor eller är det en för stockholm?
Grattis Skumboll!!!
Jag väntar med spänning på att höra hur det gick!!!