solstrålen: Nej, du ska inte låta det vara. Jag skulle bli jättearg och ledsen om vårt dagis hittade på något så löjligt.
carro: Såå skönt med vanliga doktorn. Den ni hade verkade ju inte riktig i huvudet.
Bubbla: Så skönt att det funkar! Visst inser man att de inte är riktigt ok när de inte vill äta även om de håller på att torka ut eller svälta sig till döds. Skönt att du inte har två sådana. Härligt att liten har ett matsug!
lemco: Ja du. Vi har alla varit där på ett eller annat sätt. Vi fick inte hjälp förrän A gått ner 3,5 kurvor, kissade en gång per dygn i tre veckor och bara ramlade och grät hela tiden. Då var han 18 mån. Hoppas verkligen att ni inte ska behöva gå så långt. Tyvärr verkar sjukvården inte fatta. Har ni träffat logoped? Dietit? Om inte så kan du absolut kräva det och dessa personer träffar ju barnet under en längre tid än läkaren och får ju också se barnet i matsituationen. Det var vår dietist och logoped som slog larm så att vi fick sond. Testa med det. Kram!
Skumboll: Örghhhh är allt jag har att säga. Vi fick veta på Habben att A skulle ha haft sänkt avgift för att han är ett specialbarn. Hmmm den har de allt lurat oss på. Barn med särskilda behov ska ha 15 h gratis. I alla fall i vår kommun. Det har vi inte fått.....men nu ska de få höra.
Vi blir med all sanorlikhet inskrivna på Hab. Känns bra. Det blev snack om avlösare och annat men jag är inte riktigt där i huvudet. Snart kanske. Vi kommer nog inte att få ha kvar den braiga doktorn vi träffade i måndags, det var bara ett lycko att någon avbokat en tid. Hoppas att neuro på Hab är lika bra.