Inlägg från: michiara |Visa alla inlägg
  • michiara

Matvägran på "riktigt", del 13

Det är så svårt att inte ta åt sig av vad alla runtomkring säger. Och det som speciellt irriterar mig till max och gör så hornen växer ut är alla mammor som säger att deras barn minsann äter sååå dåligt de oxå. Min granne är expert på det, det spelar ingen roll om A inte ätit ett enda mål under en hel vecka utan bara levt på Minimax så är det ändå hennes son som är värst för han kanske åt lite till frukost... my god liksom. Det är ju synd om dessa föräldrar vars barn har normala matvägrarperioder, kom igen när du har ett barn som våra - då kan vi snacka liksom Lillasyster skulle kunna äta hela dagarna, man får nästan sätta hänglås på kylen, men hon har oxå perioder, normala perioder, då hon faktiskt tvärvägrar äta. Jag bryr mig inte ett dugg för jag vet att hon äter när hon är hungrig.

• michiara
    Skumboll skrev 2010-06-07 11:39:59 följande:
    Buhu, om ett par timmar ska vi vara inne på sjukan igen... kirurgen ska titta på eländet. 

Michi: Samma här, jag hatar (och hata är ett starkt ord) när föräldrar till helt normalätande barn klagar såååå på att deras barn äter så dåligt ibland eller så ensidigt. Å herre gud, stackars barn som baaaara äter köttbullar och korv, det kan man ju inte leva på. Haha.  
    ♥ Simon ♥
    Det bästa tycker jag var när A.s förra habiliteringsläkare sa att han gav sina barn spagetti och köttfärssås till både frukost, lunch och middag under flera veckor när de var små för det var det enda de åt då kände jag att kan han göra det som är läkare så kan mitt barn få hårda makaroner med gott samvete han var så cool, saknar honom massor

Håller tummarna ang kirurgen!!

Skruttan: Våra barn är pigga och glada oavsett hur mycket de svälter mest troligt för att deras kroppar är så vana. Det är därför vi har så svårt att få hjälp tror jag för att ingen faktiskt fattar hur illa det är, för huvudsaken barnen är pigga *ironisk*
  • michiara
    Skumboll skrev 2010-06-07 17:22:53 följande:
    Tillbaka från sjukhuset....en infektion var det så nu blir det antibiotika i en vecka eller så. 
    ♥ Simon ♥
    Som ett brev på posten.. usch vad träligt. Hoppas det blir bra snabbt!
  • michiara

men du behöver iaf inte ha mössa...

nu behöver jag lite råd..

Det som har hänt A i skolan, i klassen, tycker lärarna ska hållas mellan dom. Ingen annan behöver veta det. Det räcker att vikarierna vet att A inte får vara själv med den andra eleven. Att en vuxen alltid måste vara där. Men jag känner att det inte riktigt räcker. Jag vill nog att vikarier och de andra i personalgruppen som jobbar morgon, em och under lov oxå ska veta för att de ska kunna hjälpa henne på bästa sätt. Hur ska de kunna märka om honom känner sig obekväm och kanske behöver hjälp i en situation om de inte vet? Och om de inte vet kan de ju inte förstå allvaret och kanske tycker att det inte spelar någon roll om de får sitta och spela spel eller prata i ensamhet eller något och lämnar henne själv en stund. Det känns som att de bara vill tysta ner det hela när det inte ska berättas... eller är jag överkänslig bara för att jag är partisk?

• michiara

Absolut och jag tror inte för en sekund att hon skulle våga säga att hon inte vill ha honom upp i sig. Och hur ska hon då slippa hamna i såna situationer om ingen vet? Om hon själv söker upp honom känns det ok, OM en vuxen hela tiden står bredvid och hör vad som sägs. Men det är lätt att bara råka hamna i något, som förra veckan så hamnade hon bredvid honom på fruktstunden och det hade hon inte tyckts känts så bra, Men en vikarie hade aldrig upptäckt det när de inte ens vet vad de ska titta efter

• michiara

Jag tror att de vill hålla det inom dom 4 för att tysta ner det, att det inte ska komma ut att ngt har hänt under deras arbetstid liksom. Det känns så iaf. Men jag blir osäker när de säger: jessica det här blir bra, lita på oss och nästan klappar mig på huvudet. Men för att jag ska kunna återfå förtroendet för dom så måste de nästan berätta..

• michiara

igår hade vi skoldisco, eller klassdisco heter det väl. Det var riktigt lyckat. Men det spöregnade så det blev inte grillade hamburgare utan jag stekte dom. Men barnen åt med god aptit. Den andra klassmamman hade bakat en kaka som Andréa tyckte om! hon åt en hel kaka, jätteroligt Jag tror de spelade Lady gaga precis hela kvällen haha, det bara snurrar av lady gaga i mitt huvud.. de bråkade inte en enda gång, en av pojkarna åt godis så det nästan pös ur öronen underbara barn. Hade jag inte haft ett handikappat barn själv hade jag väldigt gärna velat arbeta med dom!

Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13