Matvägran på "riktigt", del 13
jaha men tillhör du den vårdcentralen eller någon annan?
jaha men tillhör du den vårdcentralen eller någon annan?
Okej, jag skriver åt dom och Barkarby på distans, ska börja med Hagalund oxå tror jag det hette Det är bara utländska läkare på jakobsberg och jag hör knappt ett ord av vad dom säger
Skumboll: Skönt att det gick bra!
Hellooo girls.. tar en paus från de jakobsbergiska läkarna och kollar in hos er i stället. Håller på att fixa lunch, kyckling och grönsaker. Kankse ska lyxa till med wok *funderar*
Har varit hos tandläkaren med A i morse, gick sådär. Eller jo det gick bra, Tandhygienisten som är den underbaraste på denna jord ville försöka med röntgenbilder, gick inget bra alls och A började gråta. Men hon förklarade på världens bästa sätt för A att de bara provade och nästa gång provar de igen etc. Så då ville A själv att hon skulle putsa tänderna i stället och vet ni, hon fick putsa ut- och insida på ALLA tänder i munnen. Man tror ju inte det är sant! vad stolt hon blev själv. Och tandsköterskan blev så glad. Hon har arbetat massor med autistiska barn så hon har massa kunskap om överkänsliga munnar. Jag känner mig nästan euforisk när vi har träffat henne haha.
Skumboll: Hur har natten varit?? Mår lilla killen bra??
Skumboll: Vad härligt och t o m ligger på magen, det är ju kanon
Tänkte på dig idag Piiiip, hittade igen påsen med den stickade klänningen. Undra om jag ska ta och göra färdigt den
Vad härligt, ska ni sticka på en gång?
Min brukare som jag är personlig assistent åt har knapp och vi mixar vanlig mat till lös konsistens och matar med. Man känner ungefär när man drar upp i sprutan om det är för tjockt. Men ibland tar det tvärstopp och man måste skölja slangen för att få bort biten som fastnat. Peppar peppar har jag aldrig under detta år som jag arbetat råkat ut för att något fastnat i knappen utan bara i slangen.
glömde en mening i all text... och vi silar inte maten, det slutade dom med när knappen hade läkt.
Härligt att ni är hemma och att det har gått bra
Det är ju kanon med Minimax. Den tar A oxå. Då slipper man stök. Hon tar en sådan och så har hon fått i sig några kalorier, skitbra Utan Minimax vore det ju katastrof haha. Det är nog för att hon tar såna dagligen som hon faktiskt gått upp i vikt! Nu är hon iaf över 20 kg