Matvägran på "riktigt", del 13
Bubbla: Herregud vad jobbigt det låter med sond på den lilla bebisen också! Hur har det gått? Hoppas verkligen att sonden är borta nu. Jag skulle nog försöka ha is i magen och inte mata på i sonden, men det är ju lättare sagt än gjort. Är det nåt jag verkligen ångrar så är det att jag inte försökte lite mer med att amma L i början, trots att de sa åt mig att sluta amma (!!!!) och gå över till sondmatning, för att han inte skulle orka amma. Önskar att jag haft lite mer is i magen och gett amningen lite mer tid. Nu var ju min kille prematur och det är ju inte din, så det kommer säkert att fixa sig!
Ett tips till alla: Föräldraföreningen för prematurfödda barn i Stockholm har en föreläsningskväll den 22 april på Sös om ätovilja och sorgebearbetning. En logoped och en specialpedagog kommer och berättar om hur barnet kan tänkas uppfatta sina svårigheter, hur föräldrarna funderar över och hanterar sitt barn som inte vill äta. Det kan ju vara intressant också för er som inte har prematura barn?