Matvägran på "riktigt", del 13
Hej hej ni andra mammor!
Hej hej ni andra mammor!
Åh vid 5 års ålder känns ju evigheter bort nu när skruttan är 8 månader....
Tack Skumboll! Jag behöver nog ett tag till innan jag kan släppa "självplågeriet" med att lägga skulden på mig själv. Jag vet att det är en naturlig reaktion, och jag tror någonstans att det är sunt att utsätta sig för det. Men det är inte roligt. Och man behöver höra gång på gång att jag inte gjort något fel. Även om det är urtjatigt för omgivningen att säga det.
Jag läste din blogg solstråle. Och tack för dina peppande ord! Visst är/bör jag vara tacksam för att hon nu växer och mår bra. Glad och pigg har hon varit nästan hela tiden, så det kan jag inte riktigt se skillnad i, men nu äntligen börjar vissa 62-plagg bli för små. Och det känns ju härligt!
En dum en - Åhhh vad härligt att höra att det finns fler!! Hade idag en liten kris över att det kanske är något fel trots allt på henne. Men min intuition säger att det inte är det (även om den har något av en kris så klart....). Surfar runt massor på nätet, på gott och ont, och blir så ledsen över att se vilken kamp det verkar bli för alla! Jag är inte säker på att orkar det! Att varje dag, i flera år, försöka få dom till att äta!