Inlägg från: Seldonia |Visa alla inlägg
  • Seldonia

Matvägran på "riktigt", del 13

Skumboll:

Är pumpställningen en vanlig droppställning, eller har du fått hem ett bordsstativ?
    Droppställning har inte varit några problem att få hem för oss, de tycker att det är själklart att man ska ha en sån hemma. Ett stativ verkar däremot vara svårare att få hem. Det beställdes för öven en månad sen, men vi har inte sett röken av det än.

Och ang. ryggsäckar till pumpen:
    Vi kör med 1000ml-påsar Isosource Mix och har Nutriciapumpen. Som det är nu måste vi fylla småflaskor med sondnäring för att kunna vara mobila med ryggsäck. Det finns en ryggsäck till N-pumpen i större storlek, men dietisten är tveksam till om den funkar till den lite otympliga påsen.
    Hur har ni andra löst mobiliteten?

• Seldonia

Kikar in en snabbis. Hemma på permis över helgen då min man tagit natten på avd med E. Inte särskilt skoj att vara inlagd höggravid med ett litet skrutt som måste lämna prover var annan timme dygnet runt. Blir inte så mycket sova för någon!
    I natt har jag lyckats sova fem timmar i sträck, vet inte när det hände senast!
    Snart dags att knalla upp till sjukhuset igen, så att maken hinner hem och sova inför nattpass på jobbet. Ibland undrar jag vad vi håller på med egentligen! Vi kan inte vara riktigt kloka någon av oss.
    Njurar och lever krånglar för E, och bukspottskörteln vill inte vara med så det är insulininställning och sprutträning för fullt för hela familjen.

• Seldonia

Solstrålen:

Vi kollade mest för att sonden inte skulle sitta i tarmen. E fick ju Dumping syndrome några gånger, och det var inte skoj. Om den sitter i luftstrupen så märker man det på barnets obehag långt innan man börjar trycka ner mat.

• Seldonia

Vill tacka för tiden med er och det stöd jag fått iom matproblematiken vi brottats med.
    Ella somnade in måndag morgon, lugnt och smärtfritt.

Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13