Inlägg från: DeathByPickles |Visa alla inlägg
  • DeathByPickles

Min tjej vill göra abort

Som många andra sagt - det du kan göra är att berätta hur du känner och sedan stötta henne oavsett. Inte försöka påverka. 
    Personligen skulle jag tycka att det var en Mardröm att få graviditetsbesked när jag var arton år gammal. Kanske är hennes sätt att tala om fostret och att stänga dig ute hennes eget sätt att distansiera sig. 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • DeathByPickles
    fraterdiavolo skrev 2018-03-01 11:35:00 följande:

Riktigt tråkig situation du hamnat i...

Jag förstår dig till fullo. Din tjej verkar vara väldigt egoistiskt lagd när hon kräver att fostret omtalas som ett misstag och nekar dig att vara med under abort. Man är två om att skapa ett barn, då borde man också få vara där när det görs abort. Tycker att ni borde diskutera genom det hela ordentligt under de veckorna ni har på er, innan en abort som senast ska göras. Dina känslor och tankar är lika viktiga som hennes. Bara för att det är tjejen som bär barn, så SKA det vara ett GEMENSAMT beslut, oavsett om utgången är abort eller att fullfölja graviditeten. Pappa spelar större roll än många vill erkänna.

Lycka till!

Att ha sex utan skydd är ett gemensamt beslut. Vad som händer vid en eventuell graviditet är upp till kvinnan som bär fostret, helt enkelt. Annat finns inte. På gott och på ont.
    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • DeathByPickles
    fraterdiavolo skrev 2018-03-01 13:36:34 följande:
    Läs svaret jag gav nyss, jag syftade på att pappor också har känslor och tankar kring detta. Alla män är inte ansvarslösa.
    Känslor och tankar givetvis, och de flesta verkar ju hålla med om att han ska tala om hur han känner, men det slutgiltiga beslutet är inte gemensamt. 
  • DeathByPickles
    fraterdiavolo skrev 2018-03-01 15:44:20 följande:
    Om det slutgiltiga beslutet varit att behålla, borde det då inte vara ett gemensamt beslut?
    I bästa fall, givetvis, men i slutänden har mannen ingenting att säga till om där heller. 
  • DeathByPickles
    fraterdiavolo skrev 2018-03-01 17:11:37 följande:
    Att resonera så är både respektlöst och oansvarigt gentemot såväl sin partner och barnet. Föräldraskap är ett tvåmansjobb.
    Japp! Men det förändrar inte att det är så det ligger till. 
Svar på tråden Min tjej vill göra abort