Inlägg från: Armiida |Visa alla inlägg
  • Armiida

Min tjej vill göra abort

Moget beslut av henne. För alla parter är det bäst om hon först skaffar sig en utbildning och arbete innan barn tas till världen. Barnet får då högst chans till stabila föräldrar och goda ekonomiska förutsättningar.

Stöd henne. Även om hon verkar lite känslokall så är det ändå jobbigt för henne. Det värsta vore om du är med på aborten och gråter över det förlorade fostret osv. så det är klart hon inte vill ha dig där.

Du bör istället hjälpa henne att genomföra hennes beslut.

Eftersom du inte bär/föder barnet, är det väldigt smaklöst att propsa om att behålla fostret.

• Armiida
    fraterdiavolo skrev 2018-03-01 11:35:00 följande:

Riktigt tråkig situation du hamnat i...

Jag förstår dig till fullo. Din tjej verkar vara väldigt egoistiskt lagd när hon kräver att fostret omtalas som ett misstag och nekar dig att vara med under abort. Man är två om att skapa ett barn, då borde man också få vara där när det görs abort. Tycker att ni borde diskutera genom det hela ordentligt under de veckorna ni har på er, innan en abort som senast ska göras. Dina känslor och tankar är lika viktiga som hennes. Bara för att det är tjejen som bär barn, så SKA det vara ett GEMENSAMT beslut, oavsett om utgången är abort eller att fullfölja graviditeten. Pappa spelar större roll än många vill erkänna.

Lycka till!

Med tanke på hur många män sticker (!), så är det absolut klokast av kvinnan att enbart värdera sin egen förmåga att ta hand om barnet. Dvs kunna klara sig själv med barnet om pappan hittar något roligare. Dessutom kan knappast en 20-åring erbjuda vidare säkerhet för framtiden.

Det är alltid kvinnans val.

Jag skulle aldrig föda ett barn vars pappa skulle ifrågasätta min rätt att besluta om min kropp/födande, DET skulle vara ett skäl nog att göra abort.
Svar på tråden Min tjej vill göra abort