Inlägg från: NäraMammaiNorge |Visa alla inlägg
  • NäraMammaiNorge

För fan i h-vete, jag får ju tinnitus!!!! Hur lära en 11-månader att man inte ska göra så?!

Vi har haft samma problem. Sonen har skrikit med vansinnigt höga tjut under olika perioder. Nu är han 13 månader och det är några veckor sedan han skrek sist. Trodde också under första perioden att han snart skulle tröttna, men det har kommit och gått under hela hans lilla liv. Vi använder både öronproppar och hörselskydd här hemma. Ingenting annat fungerar, varken avledning, att skrika tillbaks eller att ignorera. Han skriker i alla humör. Det är först när folk faktiskt hör honom skrika som de förstår att det inte bara är att ignorera. Mannen har utvecklat tinnitus, och jag får så ont i öronen att det är svårt att inte bli arg. De flesta andra barn kan inte ens komma upp i de höga volymer som våran son gör, så jag tror jag förstår hur du har det. 

Men mina enda råd är tyvärr:

Håll ut! Skaffa hörselskydd!!

• NäraMammaiNorge

En tröst...nu är min son 21 månader och jag hadde helt glömt bort hur förfärligt vi hade det tills någon väckte liv i tråden. Håll ut alla föräldrar till hög-skrik-barn! Det går över.

Svar på tråden För fan i h-vete, jag får ju tinnitus!!!! Hur lära en 11-månader att man inte ska göra så?!