förälder och studerar
Hej!
Är en 25 årig mamma med en son på 8 månader. Studerar till lärare och är klar efter jul. Någon mer som har barn och studerar? Någon som vill följas åt och peppa varandra?
Hej!
Är en 25 årig mamma med en son på 8 månader. Studerar till lärare och är klar efter jul. Någon mer som har barn och studerar? Någon som vill följas åt och peppa varandra?
Det var inte många... men jag är här iallafall! Jag har en tjej på 1,5 år och är färdig nästa sommar. Funderar dock på en till innan dess så man har det färdigt (och kanske en sladdis om några år) när man läser sista terminen och sedan söker jobb:) Får se hur det blir. Har du studerat något medan du har varit föräldraledig eller har du varit helt ledig?
hej! vad läser du till?
jag läste på distans en termin och nu är jag tillbaka helt i skolan. Min man har tagit hela föräldrarledigheten så vi har varit hemma båda två faktiskt, har varit jätteskönt! hade också kunnat tänka mig en till nu när man pluggar men känner att jag vill jobba lite innan nästa så man får bättre penning. får bara lägsta nu o de går inte att leva på :( var bor du förnånstans?
Jag pluggar ocksa, har tva barn! Tufft ibland -9-5 i skolan 4 d/vecka, 9-12 1 d/vecka, 2 timmars resvag enkel vag och jag hamtar och lamnar barnen alla dagar utan fredag eftermiddag. Mannen jobbar 6 dagar i veckan eftersom hela mitt studiebidrag och lan gar till dagmamman... Sa peppning kan behovas!! Vad pluggar ni till?
Jag läser masterskurser i samhällsgeografi just nu. Tänkte söka jobb som samhällsplanerare eller utredare av något slag, vill antagligen jobba inom offentlig verksamhet iaf. Pluggar i Uppsala. Ni då? KristinX jag får intrycket av att du bor i något annat land, dels på grund av avsaknaden av å ä och ö i ditt inlägg men också att dagmamman kostar så mycket, inte kostar väl en dagmamma så mycket i sverige? är det inte samma avgift som för dagis?
Lindajm, jag känner likadant, vi klarar oss på den lilla sgi-fp jag har jobbat ihop med mitt extrajobb/sommarjobb men det skulle ju vara kul att vara lite friare och kunna slappna av mer gällande ekonomin när man är föräldraledig... grubblar mycket på detta, jag var så avundsjuk på mammorna som helt ohindrat shoppade fina babykläder, söta inredningsdetaljer och kunde hitta på en massa andra roliga (och dyra) saker som mammalediga. Låter kanske töntigt men jag tror att ni förstår vad jag menar.
Jag studerar - kan man säga. fast inte på högskole/universitetsnivå. Jag fick min son när jag var 16 år gammal så jag var inte färdig med gymnasiestudierna, men ett år efter hans födsel tog jag tag igen och började andra året på samhällsprogrammet. Nu går jag sista terminen och tar studenten nu i juni. Har sökt vidare till universitetet i Örebro - så jag kommer kanske att fortstätta med pluggnignen.
Hur tycker ni att det går med att plugga och ta hand om barn samtidigt? Tycker ni att det är tufft? Personligen tycker jag inte att det är så svårt - men då pluggar jag endast på gymnasienivå som sagt!
kram!
Här pluggas det också men på gymnasienivå precis som Joonnaa. Jag läser IT-media programmet och tog tag i det två år efter min dotter föddes så går nu med klasskamrater som är 2 år yngre än mig.
Jag tycker inte heller det är sådär jätte tufft, men kan vara tufft ibland när man kommer efter och är ensamstående som jag dvs. ingen annan som kan vabba i stället om min dotter blir sjuk. Men det gäller att ta tuffa tag och verkligen kämpa. Hur tycker ni att det är för er?
går du andra ring nu eller? =)
Vi är ju två - men det är ändå oftast min sambo som vabbar eftersom jag studerar/arbetar som timvikarie på en bank. Men det går oftast bra.
Hej! Pluggar på komvux en termin och ska förhoppningsvis börja läsa socionom utbildning kanske nästa termin=) Har en dotter som är 16 månader som nyligen börjat på dagis. Är själv 20. Hur får ni ihop hemma livet med studierna/ skolan? Jag känner iaf att jag har riktigt svårt att hänga med ibland, och jag fasar verkligen till jag ska börja plugga på högskolan! Några bra tips? =)
Ha det!
Jag studerar på Högskolan till sjuksköterska och är färdig om ca 2 år.. :)
Min dotter fyller 2 år i augusti..
Det är riktig riktigt jobbigt men spännande. :)
Läs mer på www.taffurelli.se