• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • hammoleket79

Nu har jag inte varit inne här på länge, men jag läser då och då.

BettanB: Så du är gravid, och har kommit till kub? Grattis!!!

Själv är jag fortfarande gravid, och nu närmar det sig slutet så förhoppningsvis slutar det bra denna gång för mig.

• BettanB

hammolek: Ja, jisses, nu är det snart dags för dig. Härligt.

Jupp, har kommit till kub och tagit mig förbi, med glans. Hoppas hoppas hoppas att det får fortsätta så här.

Irma: Ja, nästan.. Pluset på gravstickan är nästan som plus på älstickan och första svaga pluset är första vul:et. Nu börjar jag faktiskt våga tänka på mig själv som gravid dock. *scary*

Sorg i BettanMansion.
  • Bling1975

Nu ska du väl glida igenom resten på en räkmacka Bettan!!! Det är du väl värd. Kram

Stitch längtar efter Lilo
  • Irma

hammoleket: Oj vad tiden går fort När är det dags?

Ego: Har sista dagarna av semester nu. Mannen började jobba i måndags. Jag börjar på måndag. Tänkte man kunde passa på och sova och lata sig. Men näe. Vaknade görtidigt idag och kunde inte somna om Är väl jobbet och tankarna på att börja försöka snart igen som gnager

• Syrling

Innohepsprutorna måste vara de sämsta sprutorna som tillverkats. Kanylen är ju helt värdelös!

En fråga till er som tar innohep: Jag kniper om huden, sticker in sprutan, sprutar in gradvis, håller kvar om huden och drar ut kanylen succesivt. Fortsätter sen hålla huden ett bra tag efter åt. Ändå får jag fula stora blåmärken, är det någon annan som gör på något annat sätt och slipper blåmärkena?

Bettan: Grattis till KUB:et

Själv ska vi inte göra något den här gången. Nästa UL är om 11 dagar, är i 13+ då och hoppas på att det ser fortsatt Ok ut!

• mojutten

Grattis till det lyckade kubbet Bettan!

Jag har varit lite frånvarande och har inte helt koll på vad som hänt på senaste.  Jag hoppas att du känner dig bättre NN, och att du kan blicka framåt. Jag känner igen mig så otroligt i alla funderingar på om saker skulle ha varit annorlunda om vi hade gjort andra val och inte prioriterat andra saker så länge. Vi har båda studerat länge och tiden bara flög iväg, men jag håller med om att det inte är någon ide att gå och älta det. Kanske skulle det ha gått bättre men kanske skulle det inte ha gjort någon skillnad alls, och i vilket fall som helst så går det inte att vrida tillbaka klockan och kanske skulle andra saker i livet inte ha varit lika bra.  

För mig börjar semestern närma sig slutet och jag har en monsterförkylning och det blev inget plus denna månad.  

• BettanB
    Bling: Man kan ju hoppas. Hur går det för er?

Syrling: Ja, de är ökända inom vården för sina kassa nålar har jag fått höra. Jag gör precis som du; ibland blir det blåmärken, men mer sällan nu nä jag tagit så länge. Är inte alls lika blå på magen nu längre.

Och tack.

Förresten, vet du om dr LM är tillbaks från semestern ännu? Hoppas SÅ att det är honom jag får träffa på fredag ( då är jag 13+ ).

mojutten: Tack!

Irma: Fy för att börja jobba igen. Men å andra sidan är det rätt skönt med rutiner också och ni verkar ju haft en riktigt härlig semester iaf.
    Sorg i BettanMansion.
  • Längtan efter liten
    Syrling skrev 2010-08-05 08:14:20 följande:

Innohepsprutorna måste vara de sämsta sprutorna som tillverkats. Kanylen är ju helt värdelös!

En fråga till er som tar innohep: Jag kniper om huden, sticker in sprutan, sprutar in gradvis, håller kvar om huden och drar ut kanylen succesivt. Fortsätter sen hålla huden ett bra tag efter åt. Ändå får jag fula stora blåmärken, är det någon annan som gör på något annat sätt och slipper blåmärkena?

Bettan: Grattis till KUB:et

Själv ska vi inte göra något den här gången. Nästa UL är om 11 dagar, är i 13+ då och hoppas på att det ser fortsatt Ok ut!

jag tar fragmin... blir inga blåmärken så, mest en liten blå prick vid instickningsdelen.
    men det blir bättre och bättre faktiskt... har börjat tagit dom själv nu vilket är skrämmande.. är så rädd att jag gör fel..
    Längtan efter liten är stor
  • Syrling

Bettan:
    Jag tror att han jobbar den här veckan, nästa vecka skulle han vara på semester om jag förstod det hela rätt!
    Jag skulle egentligen dit nästa vecka men alla som håller på med projektet var lediga så jag fick komma en måndag istället. Men då blir det inte Dr LM som jag får träffa! 

• BettanB

Syrling: På semester nästa vecka igen? Trodde han jus kommit tillbaks? Jaja... Bara jag får träffa honom så.
    De andra är iofs också väldigt bra (iaf de jag träffat), men ingen går ju upp mot dr LM himself.

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14