Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Härligt Bling att du bevarar hoppet om att liten ska må bra. Jag håller såklart också tummarna för att måndagen ska bli en riktig lyckodag för er!
Härligt Bling att du bevarar hoppet om att liten ska må bra. Jag håller såklart också tummarna för att måndagen ska bli en riktig lyckodag för er!
Åhh vad härligt Bling, är så glad för din skull!
nybliven fru! Stort grattis till tjejen!
sirivonessen: Nu är det tumhållning för dig som gäller!
Sissela: Nyare info: http://informahealthcare.com/doi/abs/10.3109/00016340903294272
Bettan: Hej hej! Det är ok med mig, eller ja, sådär. "Vänta barn känslan" uteblir, tyvärr. Och idag är en neggodag med mycket oro, mest över att bebis ska vara (eller bli) allvarligt hjärnskadad. Jag råkade läsa en notis i tidningen om att listeria ökar, det behövs inte mkt för att sätta igång hjärnspökenas framfart. Men nu när jag tokgrinat lite så har det nog lättat lite, det är ju inget annat att göra än att vänta och se. Hur är det med dig/er?
Ninnin82: Din journal är ju din, och du har rätt att veta vilka utredningar och prover som kollats. Ring en sekreterare och be dem skicka journal och labprover hem till dig. Vet du inte vad som kollats så är det dags att ta reda på det. I synnerhet om du tänker börja laborera med självmedicinering.
Javisst: Grattis! Hoppas, hoppas!!! Det finns väl egentligen ingen gräns för antal skrapningar, måste det ut så måste det, och går det inte medicinsk så är det ju bara kirurgi som är alternativet. Men det är klart att risken för ärrbildningar ökar för var gång.
Ninnin82: Om jag var du så skulle jag itn egå och vänta på att läkaren ska ringa upp. Det är väl itn eså säkert att den där otrevliga sköterskan verkligen lade in en lapp till henne, eller att denna lapp inte försvunnit i de berg av papper som vanligen finns hos en läkare. Ring ingen vettja! Har hon ingen telefontid din läkare?
Bling: Wow, vilken lista över utredning och behandling. Stort GRATTIS till lyckat vul i v 12!!! :)
Jag tvivlar f.ö. på att man får någon att skriva ut Humira, det är nästan enbart reumatologer som jobbar med det läkemedlet, och det har riktigt riktigt läskiga biverkningar. Jag vet en ung tjej som fick obotlig cancer efter behandlingen - dock så hade hon behandlingen under betydligt längre tid eftersom hon hade en reumatisk sjukdom. Det är få läkare som vill ta sådant på sitt samvete, om det skulle gå illa.
Sissela: Grattis även till dig, 3:e tremestern, det är inte fy skam det! :)
Härligt Bling, grattis!!!
Frugan E: Jag skulle inte tveka att ta lågdos ASA, såsom Trombyl, vid spottings. Skulle man blöda mer så är det ytterst, ytterst små mängder, det spelar mao. ingen roll.
Quatteriin: Grattis till lyckat RUL!!!!
Ninnin82: Jag förstår att du är bitter, men med den inställningen förstår inte jag heller varför du skall dit. Jag tror knappast en massa skäll på den nya läkaren kommer att göra att hon blir eld och lågor över möjligheten att få en chans att hjälpa dig. Kanske bättre att söka dig till någon annan klinik??? Kanske utomlands?
Bling: Stort grattis till v. 17, håller tummarna!!!