Inlägg från: Daniela01 |Visa alla inlägg
  • Daniela01

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

jag är gravid i vecka 6+1 och ska på första vul på fredag.. känner mig fruktansvärt nervös inför detta.. och jag kommer drabbas av en extrem ångest minutrana innan man vet att allt är bra.
    bara jag tänker på det så börjar jag darra av rädsla och känner nästan hur tårarna rinner.. alla dessa hormoner som skuttar upp och ner plus att det är så nervöst..

hur går det för er andra? :)

• Daniela01

spirit: gud vad spännande med tvillingar Glad skönt att du har läkare omkring dig som har allt under kontroll!

Irma97: vilken vecka är du i? jag är lite okunnig inom prednisolonet, men jag ska nog googla det nu :)

• Daniela01

nu hittade jag det, köldkörteln, min vän visade sig ha problem med köldkörteln och till henne sa de att hon får ta dessa tabletter livet ut? Fast det kanske beror på att henns mor har problem med köldkörteln och det var ärftligt i hennes fall

• Daniela01

pinglan: underbart att det gick bra!!! gud vad nervöst!!! Själv ska jag på vul i morgon (v7+0) och jag är super nervös.. ska bli så skönt när man får besked om att det ser bra ut... hoppas verkligen på det beskedet :/

Syrling!! Superstort grattis till den lille grabben Baby

• Daniela01

idag gick det bra på vul, 8,9mm var den lilla ostbågen och hjärtat slog Glad man får ta små baby steg i taget, känns som en hel evighet tills när barnet väl kommer Baby

• Daniela01

Ett stort grattis AnnicaP Glad

Jag tar trymbyl 75 ml och progesteron 50ml (cirone, kräm som man klämmer ut i en tub) 1ggr/dag. Progesteron ska jag ta till v11 ung och progesteron vet jag inte hur länge men ett tag fram iallefall.

Vet inte så mycket om prednisolon och fragmin. Men vi har många duktiga kunniga kvinnor i denna tråden Glad

• Daniela01

menade givetvis att jag vet inte hur länge jag kommer att ta trombylen Glad

• Daniela01

jag funderar på att göra slingor i håret (ljusa och mörka). Kan det vara farligt att göra det?

• Daniela01
    miss nöjd skrev 2011-02-21 18:20:24 följande:
    Nej. Det skulle jag själv anse som helt ok. Jag är annars vääääldigt noga med att göra allt rätt och säkra före det osäkra gällande graviditeter, men slinga håret skulle jag göra. 
    tack :) håret har fått en angenäm sv. råttfärg och kan behöva lite upp-piffning :)
    kramizar79 skrev 2011-02-21 15:51:47 följande:
    Hej! Får man hänga på här? Blöder igen å tror starkt att det e ett tredje MF på 6 månader ( ser ingen annan lösning ).. Ska till KK imorgon å göra ett VUL men jag vet redan vad dommen blir ( va i v8 nu ).. Har en son på 3 år, å jag är så glad att jag har honom.. Så igentligen kanske jag inte får vara här med er..
    välkomen hit! håller tummarna för dig att det inte är mf utan endast en normal blödning.
  • Daniela01
    Krusbär skrev 2011-02-21 20:40:11 följande:
    Det är nog inte direkt farligt men man rekommenderar inte hårfärg åtminstone innan vecka 12. Många gör det ändå, jag valde att inte göra det för att slippa fundera.
    jo det är sant, vad är en vecka hit eller dit egentligen, händer ngt så kommer jag förmodligen skylla på mig själv för detta (fastän det inte berodde på det). Får se det som att rått-färgat hår med utväxt är vårens färger :)
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14