Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Miss nöjd: Jo, vi är ganska många som fått blodförtunnande även utan diagnos (innohep/fragmin och/eller ASA); har funkat för väldigt många. Det jag funderar på om du verkligen borde göra är kolla upp sköldkörteln (TSH under 2,0) och göra antingen spolning av livmodern eller (ännu bättre) hysteroskopi för att kolla så att det inte skett någon förändring efter dina graviditeter (ev i samband med ma:t och skrapningen). Att du haft två finfina graviditeter innan borde (antar jag) innebära att du inte har någon annan form av diagnos (kromosom, autoimmunitet, koagulation etc), men jag har tyvärr lite dålig koll på just det. Alltid bra idé att läsa bibeln (Dr Beers bok) iaf. .-)

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

AHöst: Jupp, tänkte begära en ordentlig analys av moderkakan och att få hem pappren sen också. Leif vill gärna också gärna veta hur den ser ut.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    NinniNinna skrev 2011-02-01 20:55:35 följande:
    Bettan: nu har jag läst tråden slarvigt, så strunta i frågan om du redan har förklarat det Flört, men vad misstänker de att det är för fel på moderkakan? 
    Förstår att det inte är länge kvar för dig nu! Håller tummarna för att du får ett bra bemötande även vid förlossningen!
    Mikroproppar som lett till förkalkad moderkaka. Alltså Leifs grundhypotes kan man säga.
    Nä, nu är det inte länge kvar. Kommer snittas på specialförlossningen, så det känns rätt bra. De jag träffade där sist var de första vettiga människor jag träffat i VGregionen under det här "äventyret".
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

NN: Ja, det finns det med all säkerhet. Jag är 100% övertygad om det och vad jag förstår så är både Leif och läkaren jag träffade på Östra inne på det.

Spirit: Japp, koll idag och tidigarelagt snitt. Blir fredagsbebis istället för måndagsexemplar. De tyckte att det var onödigt att vänta om man nu ändå skulle snitta.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Cia: Heeeej! Jo, men du kan väl omöjligen ha missat MiniB, så som jag snattrat. Fast jag HAR försökt tona ner det liiiite här inne; tills jag fick tokspel av oro.

Jupp, har bara packat mina mammatrosor, just av den anledningen. Tänkte att det nog kunde bli obehagligt med skv annars. Och kommer snarare kräva att få ha med mig bebis överallt där det är möjligt. Och helst sambon också då... Honom har jag släpat runt på hela tiden; han har varit med på alla besök utom hos psykologen.

Tack för tipsen. Snart kommer jag in i nästa tråd. .... och väcker den till liv igen (såg att den somnat till).

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

grynet: Njae, mår fortfarande kasst över att Mini kommer ut på det viset, men har väl mest resignerat. Ut måste h*n ju... Vet inte hur jag skall förbereda mig heller; la så mycket på att förbereda inför vaginal förlossning att det nu känns helt tomt att läsa om snitt. Tänker att det helt enkelt får ge sig och så tänker jag ställa mycket frågor imorgon på inskrivningen.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Nope, inte sövd. Det skulle jag vägra hur som helst. Slutade med innohep förra veckan, så det är helt lugnt där. Har förberett sambon på att han får vakta mig så jag inte tar i för mycket; jag är så sabla envis och hatar att be om hjälp så han måste förekomma mig i stället.
    Ja, snart är MiniB verkligen här. Helt sjukt. Efter alla dessa års kämpande.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Tack alla. Hjärta
    Var på inskrivning idag och höll på att börja gråta flera gånger om; blotta tanken på att jag får se Mini snart. Fy vilken kamp det varit för att komma hit, men även om jag naturligtvis helst varit utan all väntan och all smärta så känns det som om det var värt det. Tror jag fortfarande kommer skriva under på det vid den här tiden imorgon. Helt sjukt att det skulle ta över 4 år innan den här dagen kom.

AHöst: Jo, det lät som om de tycker att det är bra om man har med sambon och bebisen på uppvaket och kan man amma så är det också bra. Risken är väl bara att Mini behöver in på Neo en sväng tillsammans med pappa, så då får jag ligga själv isf... Hoppas jag slipper det; skulle dö av oro.
    Nope, fortsätter inte med innohep; har ingen egentlig diagnos och inga belägg för att jag har problem med proppar. Skönt iaf att vi fick okej från läkaren vad gäller analys av moderkakan.

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14