Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
En hel hög gravtest inhandlade idag. Kommer nog börja tjuvtestandet på torsdag om jag inte kan hålla mig till fredag som tänkt
En hel hög gravtest inhandlade idag. Kommer nog börja tjuvtestandet på torsdag om jag inte kan hålla mig till fredag som tänkt
Bettan, jag klättrar verkligen på väggarna och kastas mellan hopp och förtvivlan så jag hoppas de här dagrna går fort!
Amatory - grattis till lillskruttan! Härligt med ett lyckat RUL.
Han är helt klart experten på Immunologi. Han arbetade tillsammans med Dr Beer när han hade en London klinik innan han dog. Han är ganska vimsig men mycket kunnig. Och han tar betydligt fler prover och använder fler behandlingsmetoder så jag rekomenderar det.
På hemsidan är fokus mest på IVF för det är där de tjänar mest pengar
Soa, vad det kostar och vad man behöver är väldigt individuellt. Men det kan snabbt bli ganska dyrt, framförallt om man behöver LIT, Humira och Ivig som jag gör. Testerna är också ganska dyra och man kan behöva göra dem ett par gånger innan man håller det där efterlängtade barnet i sina armar. Men jag tycker att det känns bra och veta, sedan kan man ta ställning till om man ska spara, chansa eller helt enkelt välja en annan väg till barn.
Vi har haft telefonkonsultationer med Dr G, då är det bra om han kan faxa provsvaren innan så man har dem framför sig. Vi har även skickat blodprover direkt till USA för analys när jag skulle ta om några prover efter behandling.
Om ni inte har jättesvårt att bli gravida så kan man ju alltid börja med delar av behandlingen för att se om det räcker. Många blir ju ändå hjälpta av kombinationen fragmin och ASA samt kortison. Och alla de går ju att få på högkostnadskortet här hemma.
Vi räknade efter här om dagen och har i dagsläget lagt ca 190.000:-, om jag plussar nu blir det minst 50.000:- till för två ytterligare Ivig behandlingar och 10.000:- för nya prover efter det. Hade vi fått adoptera så hade det varit klart billigare, men det är ju betydligt billigare än surrogat som är vår plan B.
Hoppas det går bra hos Dr G. Kika gärna in hos oss i A E Beer tråden, vi är några stycken Londonresenärer där nu även om hon som startade tråden vände sig direkt till USA.
Det är faktiska resekostnaderna för flyg och hotell medräknat men inte fickpengar, mat, lokala transporter, parkering etc.
I Aten var vi tex tvugna att stanna minst 2 nätter per besök, men pga av flygpriserna olika dagar valde vi att stanna längre några av resorna. Något som verkligen tillkommer för oss är arbetsfrånvaro då både jag och min man är egna företagare, jobbar vi inte fakturerar vi inte tiden och då får vi mycket mindre pengar att betala ut lön för.
Testade minus nu på morgonen. Så ledsen, trodde verkligen att det hade fungerat den här gången.
Jag ska testa igen på lördag när det är BIM, men jag har alltid plussat 2 dagar innan vid alla missfallen så det är nog kört. Kom lite blod med crinonet idag också.
Det är väl bara att ladda om med nya prover och fler behandlingar, blir så stressad både emotionellt och ekonomiskt av det här.
Mojutten, vi får leva på hoppet en liten stund till då.
Franka - det är så fullproppat med läskiga crinone rester att inget kan komma ut den vägen Vi får se hur det blir på applikatorn imorgon. Testar nog imorgon också.
Har lätt feber sedan igår, jag brukar ligga runt 36,0 och nu har jag 37,8. Trodde det skulle vara ett gott tecken men jag är väl bara på väg att bli sjuk som alla andra.
Syrling - det var lite så jag tänkte och var därför så hoppfull när jag testade.