• Irma

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Längtan: Jag har också tagit fragmin-sprutor. Jag tyckte det var jobbigt första gångerna. Din man kanske kan ge dig dom? Om det känns för jobbigt att göra själv liksom...

Hjördan: Jag tar faktiskt ett brejk från det nu till i september. känns otroligt skönt. du skrev "Skulle vilja vabba för att ta hand om mig själv ibland när dagarna är som tyngst". Vilken fin ide Synd att man inte gör det bara...

• Irma

Pinglan: Vilken bra läkare! Hoppas dom hittar något. 

Dom flesta brukar nöja sig när man säger att man varit sjuk. Men sen finns det folk utan social kompetens som som frågar "vad var det då, en hel vecka?". Virus brukar fungera, som satt sig på halsen, feber osv. Ett MA reste jag mkt i jobbet och var helt plötsligt hemma i Gbg en hel vecka. Jag vågade inte vara på resande fot om missfallet skulle sätta igång innan skrapningen. Många nyfikna undrade vad jag gjorde hemma? Då kunde man ju inte skylla på att man var sjuk, för jag var ju faktiskt på jobbet. Sa då att jag hade vissa privata saker som jag måste ordna hemma och såg ledsen ut (det behövde inte fejkas). Då vågade dom inte fråga mer...
    Röd ros: Grattis! att dom hittat det på dig. inte för att det är kul att ha... men som Bettan säger så behandlas det med Fragmin/Innohep. Chanserna är mkt stora att du lyckas nästa graviditet
  • Irma

Hej tjejer! *vinkar*

Här är det förkylt och känner mig allmänt jättesjuk  
    Funderar på en sak. Ska försöka släppa det här med försök fram tills efter semestern, men det går sådär. 
    Kom å tänka på ämnesomsättningsrubbningar. Dom har kollat hormoner och antikroppar på mig i flera omgångar eftersom min mamma har det. Har som högst haft ett TSH på 2,1. Det är väl okej om man inte planerar graviditet. Vid graviditet ska man väl ligga under 2,0 helst?
    Det var en arbetskamrat till mig som lider av detta som hade en fundering på om jag inte skulle testa levaxin ifall att jag har låg ämnesomsättning som inte syns på hormonproverna. Har ni hört talas om detta i fertilitetssammanhang?
    Funderar på hur jag ska ta upp denna fundering med min läkare?
  • Irma

Snigel: Repro suger! (ursäkta ordvalet, men det är det ända rätta) Var det inte så att du testade ASA från plus sist du var gravid? Testa från ÄL nästa gång. Kan funka...

• Irma

Fialisa: Låter tungt med 11 timmars missfalls-surf

Grisolle: Jag hade inga avvikleser på mina prov (VUL, koagulation, sköldkörtel, kromosomprov). Fick testa ASA och progesteron. Men sen ville dom inte göra mer för oss. Jag fick efter mkt tjat en remiss till en läkare som foskar på heparin. 
  • Irma
    Grisolle: Heparin hindrar koagulation. 
    Fialia: Blev remitterad till Margareta Hellgren.
    Bling: Varför vill din läkare att du tar trombyl 3 månader innan?
    Att minska på socker och ckoklad låter ju rimligt. Man mår så mkt bättre Vet inte hur jag ska klara mig utan choklad bara, speciellt den med 70 %
    Hoppas dina prover kommer iväg och att du "ligger rätt" så du slipper fler behandlingar!
  • Irma

mojutten: F-n då Beklagar verkligen! *kram*

Odd: Vad skönt att det kändes bra med läkaren. Hoppas provsvaren ger något!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14