• Irma

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Spirit: Jag tog fragmin till 36+0 och trombyl till 37+0.

sissela: OM jag varit rädd och orolig inför VUL! Väldigt! Inför varje har jag haft två bilder i huvudet. En av mina närmare kolleger på jobbet märkte väldigt tydligt när det var dags för läkarbesök och VUL. Blev liksom stirrig på jobbet, ofokuserad och svårt att jobba.... Man tror att man är bra på att dölja liksom...

• Irma

Äntligen dax: Hur är det med dig? Det var dags för VUL imorgon va?

• Irma

Äntligen dax: Förstår att det snurrar i huvudet. Ska tänka på dig imorgon vid 10. Håller tummarna!

• Irma

Javisst: Att kombinera fragmin med trombyl gör ju ingen skada. Tvärtom. Jag skulle självmedicinera med albyl om jag var du. kan tänka mig att de som får fler mediciner hänger på vilken läkare man träffar på? hur mkt man orkar argumentera? kanske?

Sissela: Jag fick faktiskt inga restriktioner av min läkare. Varken när det gällde sex eller träning. Däremot tyckte hon jag skulle avstå om det oroade mig.

lillaD: Länge sen man såg dig! Hur är det? 

• Irma

Javisst: Jag tycker inte du är "dum som håller på själv". Jag ser det lite som att man med vårat bagage har ett större behov av kontroll. Eller det känns som om man har kontroll om man är med i varje provsvar, tanke osv som läkaren har. Det är ju ingen kritik mot läkaren. Bara ett stort kontrollbehov

Sissela: Grattis!

Äntligen dax: Grattis! Vilken vecka är du i nu? 

Ego: Här börjar det hända grejer... Vattnet gick igår morse! Förvånad Fick lite värkar i två omgångar natten till idag, men det verkar inte vilja starta än. var inne på CTG igår och imorse. Såg fint ut. Så nu är det bara att vänta. Har inget hänt på fredag morgon sätter dom igång mig. 

• Irma

missnöjd: Hoppas plusset stannar!

Bettan: Skönt att det gick bra med OP. Kan tänka mig att det varit en pärs! När man pratar hög dos folsyra, hur hög dos?

Ego: Här händer ingenting Igår vid 22 började det komma värkar. Dom höll i sig hela natten till ca 6 på morgonen (oregelbundet, men kunde bara slumra emellan) . Då avtog det igen. Resulterade i att jag kunde sova "helt" en halvtimme innan vi åkte till östra för CTG. CTG såg fint ut och jag är inbokad för igångsättning kl 8 imorgon bitti. 

• Irma

Smyger in lite snabbt... i fredags kväll 20:46 kom våran fantastiska lilla prins ut! Förlossningen var verkligen fantastisk. Vi alla tre mår bra. Är så lycklig Återkommer när vi landat lite!

• Irma

Tack för alla grattis

Angående förlossning. När ni kommer dit, för det ska ni, kan jag rekommendera att använda sig av "dykmetoden" vid förlossning! Jag trodde att jag skulle bli rädd för smärtan under förlossningen, men tack vare dykmetoden så kom aldrig rädslan Istället blev det en helt fantastisk förlossning.
    Jag dök, tog akupunktur och lustgas. Barnmorskorna (jag hann avverka 2) var imponerade av hur jag lyckades slappna av. Vid ett tillfälle trodde dom att jag sov mitt i en värk

Hoppas det är ok att jag skriver om förlossningen här. Jag tänker på mig själv, att min största rädsla var att något skulle hända med bebis under förlossning. Och jag kan tänka mig att det är fler härinne som kanske tänker så inför en förlossning? Jag vill bara tipsa och hjälpa... 

Tack "tråden" för min fina lilla prins Utan er här inne hade jag aldrig haft honom hos mig!  

• Irma
    Tack igen för grattis Det är helt underbart. All smärta och slit från missfallsåren bleknar verkligen! Ge int upp tjejer!

Ninnin82: Grattis till plus! Förstår dina känslor. Ring DrMH och be om VUL om du behöver! Hon var verkligen kanon med den biten.
  • Irma

Ninnin82: FAN då Du tog trombylen och fragminen från ÄL va? Hoppas detta missfallet går bra, eller hur man nu säger. Du har prednisolonet i beredskap för nästa gång. När du orkar och känner dig redo.

nettan: Beklagar Jäkla tjurig läkare då!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14