Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Bettan: Vilka glada nyheter!!! Stort grattis till dig och stora MiniB!
Bettan: Vilka glada nyheter!!! Stort grattis till dig och stora MiniB!
Bling: håller tummar och tår för att det går alldelens utmärkt den här gången!
Hej alla!
Jag tittar in här då och då, men skriver sällan så jag hänger inte alltid riktigt med. Stort grattis till alla det går bra för och jag beklagar verkligen alla nya mf/ma. Det är verkligen jättejobbigt och jag känner med er allihopa.
Äntligen Dax: jag har testat bidrottninggele och det gav mig bra resultat med kraftig äl, men jag vet en del som har haft biverkningar av det med bl.a. förskjutningar i hela menscykeln. Jag kan alltså inte helhjärtat rekomendera det. Lycka till!
Sophan: välkommen hit, men beklara att du har behövt söka dig till oss. Jag är bara sporadiskt i tråden, men försöker hänga med och läsa. Jag har haft fyra konstaterade ma i v 9 (men det var oftast över redan i v 6-7). Därtill har jag haft ett riktigt tidigt mf (som de som du beskriver) där jag fick plus ena dagen och mens dagen efter. Det mf räknas inte enl. vården på min ort, men jag förstår det som att man ser väldigt olika på detta på olika orter. Mitt råd är alltså att du står på dig och kräver den utredning du har rätt till efter tre mf! Tyvärr ger oftast inte utredningen några svar, men det är klart att man ändå vill veta om det finns några fel som kan påvisas i en utredning. Stå på dig!
Irma: har förstått det som att du är nära "mål" nu Det glädjer mig verkligen att det har gått så bra för dig!
Hej alla!
Stort grattis till alla som har plusat!
Bling: Jag läser bara tråden sporadiskt, men tycker det var länge sen du gjorde en uppdatering. Hur är det med dig?
Sissela och Äntligen dax: grattis till lyckade vul!
Missnöjd: grattis till plus!
Bettan: skönt att höra att det gick bra med den lille på sjukhuset, även fast det måste ha varit jättejobbigt! Ta hand om varandra ordentligt nu!
Irma: trist att det stannat av, men helt fantastiskt att du snart är mamma! Bara en natt kvar nu Hur känns det?
Ang. folsyra-diskussionen; hur stor dos folsyra är "för mycket"? Är det folacin ni menar? Varför får man det utskrivet? Undrar eftersom jag äter en medicin som kan minska folsyranivåerna i kroppen, men läkaren tyckte ändå inte jag skulle ta folacin.
Vnkar till alla
TT: det var gastro (ca ett år sedan jag frågade om det) och han verkade väldigt säker på sin sak. Jag lämnar en mängd prover där ca 1g/år och han sa att något av dessa visar på bra folsyranvåer, men jag har inte sett provresultaten själv. Folsyra tar jag såklart och har tagit sedan vi började försöka för fyra år sen, med uppehåll direkt efter missfallen. B12 har jag tagit tillskott av i massa år eftersom jag inte äter kött. Hade tänkt att jag skulle be Dr LM testa folsyranivåerna vid ev. graviditet, men nu är det ju osäkert vad jag kan få där, förutom besöken och vul.Tror du att jag borde stå på mig ang. folacin?
TT: tack för svaret! Du har rätt, men efter allt som har hänt så vill jag gärna dubbelkolla info jag har fått av läkare
Mula: härligt att ni redan väntar barnbesked! Har inte det gått fort? ....Eller är det kanske jag som inte riktigt hänger med här i tråden Håller tummarna för att väntan blir kort!
Usch vad många tråkiga nyheter i tråden! Mina tankar går till Ninnin, Nettan och Spotty. Hinner inte riktigt läsa allt nu, men någon frågade om man ska söka vårt trots att mf sker av sig själv och på det svarar jag ja! Jag tror det är viktigt dels för att veta att allt kommit ut och ser bra ut och dels för att få mf registrerat av vården. Om man inte får det, kan det orsaka problem sen när man inte kan visa på hur många mf man fått. Ni gör såklart som ni vill, men det är mitt råd. Stor kram till er alla tre!