Inlägg från: Bling1975 |Visa alla inlägg
  • Bling1975
    Irma skrev 2010-08-17 19:13:15 följande:
    Bettan: Skaffa en mac, då slipper du krångel
    Bästa rådet, min macbook pro är mitt livs kärlek Hjärta (eller kanske på delad första plats med min man)
    Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Better safe than sorry är verkligen något man säger ganska ofta i den här svängen. Var på kliniken idag för VUL inför vårt FET. Hon mumlade något om att jag inte behövde ta crinonet men det tog jag ur henne fort. Har ju dessutom redan plockat ut det. De hade ju problem med att hitta gulesäcken sist innan liten dog och då hade jag inget progesteron vilket jag ångrade sedan även om det säkert inte var det utan allt annat som var fel.

Ikväll blir det ÄL spruta och på torsdag nästa vecka är det dags. Förvånad

• Bling1975

Tack för alla tummar i världen

Mojutten, det stämmer, det är jag som flänger mellan Aten och London och får en massa behandlingar. Idag har jag dock träffat min svenska IVF klinik på morgonen för VUL och sedan min finaste gyn på eftermiddagen för lite recept på fragmin och kortison. Jag orkar inte blanda in kliniken i missfallen för de är ganska ointresserade.

• Bling1975

Soa123, jag fick trombyl redan några månader innan vi skulle köra. Prednisolon och fragmin började jag med på cykeldag 7, dvs innan ÄL. Jag hade nog bett om fragmin också, just kombinationen verkar hjälpa många.

• Bling1975

Jag som just skrev ett sånt fint inlägg, så dog firefox Skrikandes

Bettan, när du kommer tillbaka från din föräldraledighet så tycker jag att du ska bli en "missfallsexpertpsykolog" för alla oss trasiga själar. Kan inte tänka mig en bättre människa för jobbet. Men tills dess utnyttjar vi dig fräckt gratis här.

Jag har superpanik över att det snart är dags. Om mindre än två veckor vet vi hur det gick för steg 1. ÄL igår FET på torsdag. Håll tummarna för våra små!

• Bling1975

Grattis Franka!!! {#emotions_dlg.flower}
    Underbart, då kanske du kan börja slappna av lite och njuta.

• Bling1975

Mula, jag ska hålla tummarna hur mycket som helst!!! Men va underbart med en plan B. Jag antar att ni redan står i kö så det kanske inte tar en hel evighet om det blir er väg till syskon.

Jag önskar att vi också kunde ta den vägen, för oss är plan B surrogat i USA istället om inte det här eller spermiedonation fungerar.

• Bling1975

Annica, jag har gett upp med de svenska läkarna och går hos Dr Gorgy i London. Där har jag utöver de mediciner du får även fått Ivig, LIT och Humira. Det låter onekligen som om du skulle kunna ha immunologiska orsaker av den typ de inte alls tester för i Sverige.

Jag har även träffat en supertrevlig kvinna i Aten som har forskat på infektioner när det gäller upprepade missfall. Hon tar ett prov av mensblod och testar framförallt för klamydia som kan ligga dold högt upp i livmodern under många många år och aktiveras vid en graviditet. Nu testade jag tack och lov negativt, Men hennes behandling har hjälpt många, det är en riktigt monsterkur med flera sorters antibiotika.

• Bling1975

Hallå tjejer. FET gick bra, behövde bara tina en liten sötnos och den vinkade så fint från skärmen till oss. men nu är det verkligen helvetesveckan. Det blir blodtester på lördag och måndag, borde få svar på tisdag från doktorn. Men lär väl kissa på en sticka innan dess.

Soa, hittade du mitt gamla inlägg? Jag råder dig starkt att läsa på lite om de olika klinikerna, för den du nämner har inget bra rykte i England och han följer inte Dr Beers protokoll. Dr Gorgy gör mycket utförligare tester och erbjuder fler behandlingsmetoder.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14