• Irma

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Jag tycker också det är jobbigt med gravidsnack ibland. Men jag vill inte att alla bara försvinner när dom är gravida! Svårt det här...

Mojutten: Hoppas innerligt att det inte behövs mer missfall för din del! Jag tycker det sliter enormt att man tvingas genomlida 3 missfall innan någon ens tittar på en. 
    Grisolle: Låter som om dom vill tajma in prover på rätt dagar. Kanske för VUL med koksalt också? Låter bra att få taget proverna på rätt dagar i cykeln! Finesssan har en bra lista på prover hos sig. Jag har testat trombyl + progesteron en graviditet. Trombyl+Fragmin en annan graviditet. samma resultat som innan
  • Irma

Bettan: Ja, balans på det hela låter sunt! Har inte riktigt kunnat sätta  fingret på VAD jag skulle vilja höra/inte höra om graviditeter. men det du säger låter precis rätt för mig också!

Pinglan: beklagar ditt MA hoppas det går bra med skrapningen!
    Icka: Hoppas verkligen det går hela vägen för dig nu  
    Sparken: Fint att höra  att det går bra för dig
  • Irma

Odd & Mojutten: Beklagar verkligen

Grisolle: Ja, man måste tyvärr läsa på. Många läkare är inte alls insatta i våran problematik. Fråga på så mycket du vill här så ska vi svara!
  • Irma

Bettan: Låter riktigt jobbigt att kroppen inte vill sköta sig och låta dig ha paus ifred

Hur verkar provera?
    Odd: Har tyvärr ingen aning om huruvida det är bra att "starta om kroppen". Det kanske rent metalt är bra med en period med p-medel som gör att du inte kan bli gravid. Helt paus liksom? 
  • Irma

Vet ni vad tjejer? Jag blev uppringd och erbjuden ett kul jobb (inom min bransch). Var t.o.m där och pratade med dom. Dom ville anställa mig. Men jag kunde inte Orkar inte byta jobb mitt i allt detta. Hur kul är det att vara ny på jobbet och inte hänga med på afterwork och liknande för att man är gravid? Jag valde att inte byta nu, känns lugnare så inför hösten när vi ska försöka igen. Men blir så jäkla arg på hela denna karusellen Hur mkt det har förstört

• Irma

mojutten: jo det är kul att bli erbjuden. men trivs väldigt bra där jag är nu också. Känns inte som om högre lön skulle vara värt det.

hur länge sen var det du började blöda?
  • Irma

Bettan: Ja, vi lär väl inte bli mindre eftertraktade. Vi får ju aldrig några barn och jobbar jämt, vabbar aldrig osv

Grattis till mens! Härligt att kroppen skärpte till sig!
  • Irma

Bettan: Jajustdetja Min man skulle gärna vara hemmaman. Fast han är inte riktigt med på att hemmaman inte betyder långa sovmorgnar och tv-spel

• Irma

mojutten: förstår att det är svårt att bara sluta tänka på det och låta bli att tänka på vad som händer i kroppen *stor kram*

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14