Inlägg från: Syrling |Visa alla inlägg
  • Syrling

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Bettan: Grattis, så härligt att allt var som det skulle! Var det inte Dr LM som gjorde RUL på dig?

Idag har jag varit hos min fantastiska barnmorska, det var 4 veckor sen sist som jag kollade att allt stod rätt till. Har varit lite orolig, massa symptom har försvunnit och alla andra kanske hade blivit glada när konstant illamående släpper, men man är ju lite skadad sen innan. Hur som helst, vi fick höra Minis hjärta slå för första gången, 146 slag i minuten. Vecka 17+0.

Nu väntar vi på RUL 22/9 på SpecMVC i Hbg.

• Syrling

Inne och läser ikapp och lämnar ett levnadstecken. Vi väntar mest på RUL som vi ska göra på onsdag. Är nervös och har mest nedräkning av dagarna. Känner Mini röra sig nu och idag kunde även maken känna en lite buff. Trots att detta gnager den förbaskade oron på som vanligt. Att man aldrig bara kan glädjas utan måste tänka negativa också....

Vi har också gjort det officiellt nu, går inte att dölja längre.

• Syrling

Jag ska fråga om överburenhet på onsdag!

Dr LM sa uttryckligen till mig att det inte var akutellt att gå över tiden. Utan när vi nått veckan 37 så skulle vi ha en diskussion om hur vi skulle gå i mål så att säga. Jag framförde att jag vill unvika ett snitt om det går, vill föda vaginalt den här gången också om det är möjligt och då nämde han igångsättning. Jag gick över tiden med min dotter och det skulle jag inte göra den här gången. Då kändes det som samtalet handlade om en väldigt avlägsen framtid så jag frågade inte varför man inte bör gå över tiden men det ska jag definitivt fråga nu!

Lovar att rapportera vad jag får för svar!

• Syrling

Ja visst skulle du på VUL idag Längtan? Hoppas att allt har gått bra!

• Syrling

Jag tycker det är skönt med den här tråden, att kunna skriva om oro men även att kunna glädjas för alla när  något gått bra. Jag vill gärna höra om någon gjort VUL, TUL, RUL eller UL, oavsett om det gått bra eller dåligt. Magbilder och ULbilder tycker jag passar bäst i andra trådar. Även om det är flera som det ser ljust ut för just nu så får vi försöka komma ihåg att många av oss suttit där och önskat och hoppats. Varit förtvivlade, ledsna, förbannade och uppgivna. Och då är vinkande bebbar och putande magar inte alltid det man vill se! Så var det iallafall för mig.

Själv ska jag på RUL imorgon, och är nästintill sjukligt nervös. Kan inte sluta måla upp olika mardrömscenario i huvudet. Försöker tänka och positivt och jag vill verkligen göra det men det är så förbannat svårt. Borde få diagnosen "konstant orolig"....

• Syrling

Längtan: Klart att du ska stanna kvar här!!

• Syrling

Frågade igår angående överburenhet. Jag träffade inte dr LM igår utan dr KS och de har ju ett nära samarbete kring Innoheppatienterna.

Berättade att dr LM sagt till mig att det inte var akutellt att gå över tiden och frågade varför det är så. Hennes var var att det handlade om person till person men att i stora drag så finns det risk att moderkakan förlorar i effektivitet ju längre graviditeten "går över". Därför ansågs det inte lämpligt för personer med vår problematik att gå över.

Vi ska prata med dr LM kring detta längre fram. För mig är det akutellt med en igångsättning om förlossningen inte sätter igång av sig själv. Men det känns ganska långt bort nu.

Och just det ja, RUL ua. Glad

• Syrling

Mula: Jag tar innohep (4500 IE) dagligen, en injektion subkutant i magen. Är ett antitrombos medel, alltså blodförtunnande som min läkare skrivit ut för att motverka eventuella mikroproppar i moderkakan. Ska ta det till v 37.

Efter 3 tidiga MA på raken verkar det ha gjort susen. 19+0 idag.

Bettan har samma läkare som jag och kan säkert berätta mer än vad jag kan om preparatet!

• Syrling

Angående innohepsprutorna så tyckte jag också att de var besvärliga i början. Men nu går det som en dans, det går snabbt, jag slipper blåmärken och det gör inte ont. Jag sprutar dessutom in snabbare och likaså drar jag ut den snabbar än vad jag gjorde i början. Kanske har kroppen vant sig?

Enstaka ggr kan det göra ont och det är nog då, precis som Bettan säger, när man träffar en nerv!

• Syrling

Bettan: Det är knappat att jag vågar säga det för då börjar väl blåmärkena komma tillbaka igen. Men icke ett blåmärke de senaste 4 veckorna. Jag ser riktigt anständig ut Glad

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14