Hjördan skrev 2010-05-04 14:53:54 följande:
Irma 97:Känner igen mig i obproblematiken du nämnde. Vet inte hur många ggr jag tagit hänsyn till "skaffa barn processsen" i hopp om att det skulle funka. Jag reser mycket i jobbet och det är ju svårt att kombinera jobb med den här "cirkusen" man befinner sig i. Samma sak med semesterresor, svårt att boka ngt i förväg eftersom man inte vet hur läget är ett tag framöver. Ska man lyckes bli gravid, hur mår man då, blir det in på skrapning igen som vanligt etc etc. Om det inte vore för att åldern driver mig till vansinne så skulle jag verkligen vilja ta ett brejk och skita i allt detta ett tag...Å ibland känner jag att samhället tjänar så grymt mycket på oss, som du skrev: vi jobbar jämt, vabbar aldrig etc. Skulle vilja vabba för att ta hand om mig själv ibland när dagarna är som tyngst ;)Längtan efter liten: Angående sprutorna. Jag har tagit massor med sprutor i samband med mina IVF:er och första gången kändes det hemskt. Var alldeles darrig och tårögd och trodde aldrig jag skulle klara det, men det släppte snabbt. Nu kan jag till och med tycka att det är kul och coolt att man klarar av en sån grej så enkelt, och är inte det minsta rädd. Du fixar det ska du se, men inget konstigt att tycka det är jobbigt i början.Finesssan hade ju en toppen och lite rolig förklaring till var man sticker sig ! :) Stämmer bra! Håll gärna kvar sprutan ett tag (några sekunder extra) efter att du sprutat in, så är det mindre risk att det blöder eller följer med injektionsvätska ut.
mår nästan illa bara jag läser eller tänker på det... triots att jag nu är van att ta en massa sprutor blodprov i och med missfallen och utredningar. men ändå skrämmer det mig.
men som sagt. de kanske är hur lång tid som helst kvar eftersom jag inte ska ta dom förresn jag blir garvid