Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ninnin, det är jobbigt! Jag trodde att jag skulle gå under när vi aldrig blev gravida efter vårt 4:e mf. Det tog 17 månader, och sen blev det ett mf med. Det kändes nattsvart. Jag var sjukskriven en period och sökte hjälp.
    Hur gamla är ni om jag får fråga? Jag tänkte på hur länge ni måste vänta innan ni söker hjälp för att ni inte blir gravida?

MariaL och mn86, jag fortsätter hålla mina tummar!
    Är det imorgon du ska på vul, Maria?

När vi ändå diskuterar mediciner, hur länge tog ni progesteron och prednisolon?

• mojutten

Meeen, jävla telefon.
    Det jag skulle säga var att jag hoppas att det svaga strecket blir något starkt och fint Ninnin.
    Dag 28 är väl inte så sent?

• mojutten

Ett plus är en bra start, Ninnin.
    Ring din läkare igen och meddela att du är gravid och behöver recept snarast.

• mojutten

Bra med en diskussion om levaxin och TSH. Det är så klart värt att ta upp med sin läkare även om de flesta verkar tycka att så länge det är under 2 så är allt ok.

Jobbigt Ninnin!
    Hur går det?
    Hur mkt prednisolon tar du?

Vilaa, det är jobbigt att famla i mörker och inte hitta någon lösning.

• mojutten

Intressant Maria. Kanske ligger det något i det. Jag äter Kalcium och D-vitamin eftersom jag tar kortison.

Annars så var vi på vårt första lyckade vul igår. En liten underbar ostkrok med ett tickande hjärta. Rätt storlek och daterades till v 8+1.
    Det föll ett antal tårar kan jag säga. Jag grät av nervositet innan och sen av lycka. Såg graviditeten direkt men kunde först inte se hjärtat och hann tänka att den är död innan hon sa att här ser vi hjärtat och zoomade in så det blev tydligare.

Det är långt kvar och oron kommer nog att hänga kvar men jag ska försöka njuta allt jag bara kan. Det här kommer med all sannorlikhet bli min enda graviditet, om det går vägen, så jag vill inte se tillbaka och inse att min oro tog den upplevelsen ifrån mig.

Hur är det med er andra? Någon som tittar in ibland?

• mojutten

Tack för lyckönskningarna!

Mimmi, så otroligt jobbigt när kroppen krånglar. Jag lider med dig och håller tummarna för en vändning snart.

Saft och bulle, skulle inte vi i den här tråden få njuta av räkmackegraviditeter?

Ninnin, bra att du äntligen kom i kontakt med henne. Angående jobbet har jag svårt att bedömma det men jag tror generellt att det är svårt att få sjukskrivning pga graviditet.

• mojutten

Suck, jag blir så less på att bara halva inläggen kommer med.

I vilket fall, tack MellanD, Bettan och Irma för era glada tillrop. Det värmer.
    Jag är försiktigt optimisktisk och vi glädjs åt att det känns annorlunda denna gång och hoppas att det är ett gott tecken.
    Hoppas att allt är bra med er!
    Kram

JennyStar, acetylcalisylsyra upp till 10g anses som säkert men jag vet att en del i tråden ätit upp till 150 mg på läkares inrådan.

Ceszan, efter 3 mf i rad har du rätt till en utredning. Vet inte hur de ställer sig till om det är olika partners.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14