MariaL och Ninnin, att ivf blev aktuellt var för att efter mf 4 så blev vi inte gravida på över ett år. Det var inte innan vi bokat vårt första ivf som jag spontant blev gravid efter 1 år och 7 mån. Sen anspg vår ena läkare att det kanske kunde ha en positiv effekt då de väljer ut embryo, men hon är den enda som hävdat att det skulle vara så. Alla andra vi mött menar att det inte påverkar risken för mf.
MariaL, jag förstår sin frustration. När har dina mf inträffat?
Jag tror på TLC men jag förstår att du önskar dig någon typ av behandling. Jag kände länge att jag ville göra något, vad som helst bara det skulle vara annorlunda mot för tidigare försök.
Om du orkar så sök dig vidare och om det är tungt att göra allt själv så kanske din partner kan ringa runt och tjata med.
Ninninn, det verkar som om du har det väldigt kämpigt. Jag tror att Mimmi har rätt som föreslår att du går och pratar med någon. Jag har gjort det och det var välbehövligt. Kram.
Törst, jag håller med Mellan D att en diagnos som kanske förklarar dina mf och som de kan behandla är ett stort steg framåt. Jag hoppas att det är det enda som krävs för din del.
Mimmi, hejja!! Sprutstart vad spännande. Jag håller tummarna.
Tack alla för att ni är så söta och snälla och håller tummarna för oss hela tiden.
Kram